Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

21 km löpning och bio samt Zlatan=en perfekt söndag? :-)

Av Niclas Bernhardsson - 31 januari 2016 22:15

Så var det söndag och det var långpass på schemat men kroppen brukar ju vara extra seg på morgonen. Och så var det verkligen idag. Efter att ha kommit upp en timme innan start, och några koppar kaffe, så var det då dags. Men vi blev lite försenade och vi är alltså jag och Ullis. Så en kvart försenade var vi då iväg men det gick knappt att springa. Gårdagens lopp, på Skansen, satt i benen. Och ändå så körde vi inte så hårt. Men det var kallt och väldigt kuperat. Hursomhelst så joggade vi rätt sakta ut från Vagnhärad och så fort vi kom ut från bebyggelsen, så kommer vi till de öppna fälten och där kommer 3-4 stycken rådjur med en jäkla fart. Vi tittar lite på dem och efter någon halvminut så kommer en häftig syn. Det är en jättestor galt som rusar fram som en ångvält och bakom springer en skällande jakthund som driver den framåt och liksom in mot en återvändsgränd. Vi tittar på spektaklet och väntar någon minut men inget händer. Sen springer vi vidare och vi har som mål att springa och möta upp några klubbkompisar som skulle starta från Trosa. Och när vi kommit förbi Sillen-badet, en bit, så möter vi dem. Vi kom väl fem kilometer iaf. Och då vänder vi tillbaka och springer mot Vagnhärad igen och nu ser vi att en jägare skall försöka locka till sig jakthunden men Trosa-ån skiljer dem åt, och hunden vill absolut inte korsa ån. Det är förstås kallt och rätt strömt där. Vad som hände med galten vet jag inte men den kanske var för stor och oaptitlig. Galtarna smakar visst inte lika bra och speciellt inte när de är till åren komna. Och nu när vi närmade oss milen så gick det väldigt bra för mig och det var bara att mysa med. Och vi pratade förstås om allt möjligt och mycket om löpning. De andra var förresten Flaken, Putte och Tokan. Sen vet jag inte vad som händer men det går rätt trögt ett tag. Ullis och jag räknar på när vi skall vända hemåt igen. Tanken är ju att det skall bli 21 km. Och vi vänder när vi är nästan är framme vid Augustendal, i Trosa. Och nu går det riktigt trögt och även Ullis får kämpa. Men kämpar ändå in i kaklet och när vi rundar sista krönet och sen bara har 20 meter kvar så visar klockan prick. 21,00 km. Och det får f-n räcka! :-0

Efter det så blir det snabb dusch och sen vidare upp mot Stockholm, vi hade bokat in bio och Ullis ville gärna kika in på Ikea. Väl framme så hämtar vi ut våra biljetter och gick och käkade. Vi delade på en portion då vi var lite stressade och filmen då? Jodå, den gick att se men hade lite övrigt att önska. Det var en sci-fi och den hette The fifth wave. Jag hade nog hoppats på mer sci-fi och mindre drama. Men Ullis gillade den. Väl hemma så är det snart dags för PSG att ta sig an S:t Etienne, med reservation för stavningen. Det var en jämn match, iaf till enbörjan. Sen visade PSG sin klass och Zlatan då? Jodå, två mål! Han är sjukt bra, den killen! :-) Efter det avslutade vi dagen med att kika på en lite halvlustig film som hetter Turisten, tror jag. Tanken var att vi skulle somna till den men jag har väldigt svårt att somna om jag tittar eller lyssnar på något. Som tur var (!) så "frös" filmen mitt i och vi kunde stänga av. Men man undrar förstås hur den kommer att sluta. Det kanske blir en runda till ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 5 maj 23:00

Söndag natt och när klockan ringde, efter en och en halv timmes sömn så hatade man loppet. I alla fall just det för bara efter några minuter var man verkligen på tårna. Jag gick på toaletten och borstade tänderna och på den korta tiden så var man ver...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 4 maj 23:30

Lördag morgon och jag hade varit uppe några gånger och kollat läget. Sen gick jag upp av mig själv lite innan klockan sex och började plocka fram saker ur husvagnen. Jag tog upp så mycket som behövdes till början av loppet så det inte skulle bli kaos...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards