Alla inlägg den 22 januari 2017

Av Niclas Bernhardsson - 22 januari 2017 20:25

Söndag och jag kände mig lite sliten på löpning igår så idag fick jag försöka klämma in något långpass löpning. Men "järngänget", dvs jag, Piff och Puff samt Svarte Petter, hade ju planerat in lite spinning. Gärna framför teven på Safiren. Jag föreslog att vi skulle se på lite crawl-teknik men de andra fick nog när en 10-minutersfilm var på franska och då for jag upp och bytte till 80-talslåtar. Efter det så blev det sport för hela slanten och det var trevligt. Hoppas alla tyckte det. Det var skidskytte och längdskidåkning. Tränings-Göran kom ned efter en timme också och gav tjejerna ett litet träningsprogram som de testade. Vid två timmar så fick det räcka och de andra tog en kopp kaffe men jag bytte snabbt skor för att gå upp och staka. Riktigt svettig men jag hoppades på att det skulle vara bättre ventilation där uppe. Och lite bättre men jag var lite kall i början. Och jag fick börja med att staka då alla banden var upptagna. Det blev en kilometer och sen blev ett band ledigt och jag bytte snabbt. Eller hyfsat snabbt iaf då jag inte ens var framme vid en kilometer först på stakningen. Upp på bandet och jag satte det på 10 km/h. Benen kändes jättebra, det brukar vara lite stumt efter cyklingen. Dock så struntade jag i lutningen då jag blev lite småsliten efter backpasset i torsdags och i fredags så var det stumma ben som jag joggade på. Men fruktansvärt tråkigt och jag kände mig lite dålig som joggade så sakta när nybörjare, relativt sett, körde snabbare. Så vid 2 km så får jag nog och testar att köra på lite hårdare igen. 15 km/h, dvs 4 min/km, och jag tänker mig att jag testar och ser hur länge det känns bra. Det är inga problem att springa i den farten i 2 km så jag fortsätter och kör i 3 km. Klart medveten om att jag kör utan lutning men ändå. Sist så körde jag bara i 2 km. Sen tar jag en km lugnt igen och sen på´t igen och drar på igen på 15 km/h. Det känns ändå inte så fort och hade jag inte haft ett annat band än sist så hade jag undrat om de var felkalibrerade. Det är lite jobbigare nu men jag kör ändå i 3 km igen. Som mest snuddar jag vid mjölksyratröskeln och det är nog ett kvitto på att träningen börjar ge resultat. Fortfarande klart medveten om att jag kör plant men sist körde jag tusingar i samma fart och med lite lutning. Mmm, känns bra! Efter det så joggar jag ned i 10 km/h och får 10 km. Typ på dryga 47,5 minuter.

En riktigt bra träningsdag och jag utmanade mig själv en del trots allt. Lite småtrött på kvällen så visst tog det.

Nu dags att skjutsa Felix till jobbet, en veckas nattjobb väntar för honom.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards