Alla inlägg den 23 augusti 2018

Av Niclas Bernhardsson - 23 augusti 2018 20:30

Torsdag och igår blev det visst träningsfritt. Jag kände mig lite sliten så det kanske var bra med lite vila. Men idag ville jag träna igen men benen var inte pigga på att springa, eller rättare sagt hälen. Så jag traskade iväg till Safiren och jag fick med mig älsklingen. Riktigt kul och hon ville också köra lite Cross Trainer. Vi morsade på Puttis som skulle ut och springa och det var lugnt om han skulle bli själv. Jag passade på att ge honom en liten present då han varit borta ett tag, pga kvällsjobb. Helst skulle jag vilja ge alla i klubben en present men det skulle kosta för mycket men jag är ändå väldigt glad och tacksam. Ullis och jag bytte om och sen gick vi in till konditionsrummet och där var det bara en Cross Trainer ledig och den fick Ullis ta. En bekant, äldre dam, stod på den andra träningsmaskinen och hon sade att hon snart skulle vara klar. Så jag började på en motionscykel och körde några minuter och sedan hoppade jag över till Cross Trainern. Där blev det rätt lugnt i 6 km, på motstånd 12, innan jag körde igång med intervaller. Och som vanligt blev det 600 meter och 400 meter lugnt. Och med motstånden 18, runt 86-87 i kadens och motstånd 9 i runt 60-63 i kadens. Ruggigt tufft och jag såg på klockan att jag var uppe runt 95% av maxpuls. Det blev nog 5 stycken intervaller innan jag tog det lugnt den sista biten. Skönt pass och både Ullis och jag var nöjda. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards