Direktlänk till inlägg 29 juni 2021

Annorlunda träning

Av Niclas Bernhardsson - 29 juni 2021 23:00

Tisdag och efter lite fix hemmavid så var det då träning. Ullis blev hämtad av Tanjis och de skulle först springa och sedan var det SUP som gällde. Själv kom jag iväg i bra tid och skulle coacha nybörjargruppen men när jag kommer fram så är det ingen där. Jag börjar att gå på banan och sen testar jag att springa men det nyper till i knäet. Hmm, mindre bra. Innebandytjejerna är där och sen frågar en mamma hur det är och hon har förut sprungit med oss. Jag tycker inte om att säga att det är okej av slentrian så jag frågar om hon kan hänga på ett varv och jag berättar hur det är. Att det varit mycket på slutet helt enkelt. Det blir två varv och samtidigt har Twin-Tommy och Gisslan dykt upp. Den förstnämnda rehab-löpte lite grand och Gisslan hade visst telefonmöte och gick och pratade. Jag provade att springa lite grand men det funkade inte riktigt så det blev istället en promenad och när huvudgruppen kom så pratade jag lite med dem. Då TSL är på fredag så ville många få en formtopp och vi gjorde om Olgorna till 400-ingarna istället. Jag tackade för mig mig och åkte ut till Stensund. Jag går direkt till bryggan och där är Ullis och Tanjis i full färd med att komma igång med sina brädor och lite vågor är det allt. Jag bestämmer mig för att gå en runda och börjar. Nu känns det rätt bra och jag småspringer uppför de små backarna och efter kanske 700 meter så börjar jag att springa och det känns bra. Lite tungt men förutom det så är det inget som hindrar och jag fortsätter så. Det känns jobbigare och jobbigare men jag bestämmer mig för att försöka hålla i och när jag är tillbaka vid bryggan så har jag sprungit hela tiden och höll 5.41 på sista kilometern och det blev prick två kilometer, skönt! Jag filmar tjejerna och de är duktiga. Sen får jag prova och det blir runt 5-6 minuter och det går riktigt bra och jag klarar av de små vågorna rätt bra och jag vågar trycka på. Riktigt kul och det känns att det är bra träning. 

Väl hemma så handlar vi och nu är det full fart hem för att se Sverige mot Ukraina. Jag har en dålig magkänsla men den försvinner rätt fort då man ser hur Sverige spelar. Det här kommer att gå vägen, tänker man men så kommer kallduschen med dålig defensiv och jag skriker direkt till då högeryttern får alldeles för mycket tid på sig och vi kommer efter i positioner och verkar helt ha missat en kille. 0-1 men det känns fortsatt bra. Vi har många chanser och efter 1-1 så är det en riktigt bra känsla men så kommer den olyckliga utvisningen och jag är kluven. Ja, man är ansvarig för sin fot men han är så klart först in och jag är förvisso partisk men skulle det inte räckt med ett gult kort?

Nåja, domarkåren verkar klara på att det var rätt och riktigt men så surt och förlora så nära straffarna. Nä, surt men samtidigt är det lite av charmen med fotobll och detta EM går väl till historien som ett av de märkligaste. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards