Direktlänk till inlägg 20 maj 2024

Fixade med lite allt möjligt

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 20 maj 23:00

Måndag och när jag hade lite lugnt så passade jag på att försöka söka polistillstånd, till loppet. Tommy T sade att de aldrig brukar godkänna förrän det är ett halvår kvar och jag förstod nog inte att det var en regel så jag sökte och skickade med lite allt möjligt. Det dröjer inte så länge förrän någon ringer upp mig och det är handläggaren på polisen som var väldigt trevlig och tillmötesgående. Hon förklarade att man inte kan söka för tidigt utan de har ett halvår som gräns för att det kan alltid hända saker som förändrar bilden. Hon förklarade också vad jag behövde ändra i min ansökan så nu vet jag och kan även sammanstråla med Tommy och Anders i höst för en ny och bättre ansökan. 

Jag tog ändå beslutet att göra som de allra flesta lopp gör och går ut med anmälan tidigt. Det finns ju ingenting som säger att det inte skulle bli godkänt och vi sätter dessutom stopp vid 250 personer på stora loppet. Sen kommer det förstås några besökare men det är ju ändå klart hanterbart.

Jag hade en riktigt bra dag på jobbet också och det brukar jag alltid ha. I alla fall när det handlar om min primära uppgift. Vi avslutade med en sjukt skön cykling i shorts.

Jag hann även fixa lite med det nya loppet, 2025, och det är förstås några saker som skall fyllas i men när det gick så fort så undrade jag om allt blev rätt. Rabattkoderna kunde jag inte lägga in förrän loppet blev godkänt av RaceID. 

Vi tittade förstås på Robinson men det var det första vi gjorde när vi kom hem. 

Just ja! Jag beställde lite prylar till gamla bilen också och fick svar från en mekaniker som kunde hjälpa mig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 13 juni 23:00

Torsdag och idag var liksom sista dagen med min elev på skolan. I alla fall den sista normala dagen och vi avslutade med en längre cykeltur och det regnade lite grand men det störde ingenting. Vi hann också fika lite vid borden vi hade gjort iordning...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 12 juni 23:00

Onsdag och det hinner inte gå så länge förrän jag får meddelande om skolan jag sökt jobb på redan har behöriga sökande och att de därför är tvungna att tacka ned. Jag svarade att jag förstår men undrade om de visste om att, ifall man redan jobbar, in...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 11 juni 23:00

Tisdag och idag gick det återigen bra på skolan. Jag tog en cykelpicknick med min elev och vi fikade vid en parkbänk innan vi rörde oss tillbaka. Alltid så mysigt att cykla och upptäcka nya vägar i Nyköping. Jag har insett att det finns sjukt många f...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 10 juni 23:00

Måndag och det var riktigt segt att gå upp och jobba. Val-dagen, igår, hade tagit på krafterna men det var rätt lugnt på jobbet men lite nervöst då jag ju skulle på intervju. Det hade jag låtit bra, i mailet, men nu kände jag mig som en zombie då jag...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 9 juni 23:00

Så var det då söndag och det var bara att masa sig upp eftersom vi skulle jobba som röstmottagare, i år skulle jag dessutom vara ordförande i ett distrikt. Det är förstås ett stort ansvar och man kan alltid plugga på lite extra men nu blev det gott n...

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards