Direktlänk till inlägg 21 maj 2024

Saftig men väntad räkning

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 21 maj 23:00

Tisdag och det var ungefär som vanligt på skolan. Rätt mysigt men inte lika mysigt när jag ser att fakturan från bytet av varmvattenberedaren kommit. Dock ändå skönt att den ändå var på det som den skulle. Typ 25 500 kronor och nu kommer vi få varmvatten igen. Förut så höll det i ungefär 20 sekunder så det blev snabba duschar. Värre än Gunde Svan typ. 

När det var lunch så var det pannkakor som gällde då jag inte ville riskera att få i mig vitlök för den här skolan är verkligen speciell. Då jag inte har intyg så är det supersvårt för de har vitlök i typ allting och jag får ont i halsen då och då. Även när de säger att det inte är vitlök så kan det vara det och nu är det så kort tid kvar så jag skiter i att skaffa intyg då det blir så bökigt. 

Fick också svar från min egen kommun men det var ju inte så att det var de som helt plötsligt hörde av sig utan det var jag som legat på. De skulle höra av sig om plantorna som skulle vara beställda men aldrig verkar komma. Våran häck blev ju förstörd efter ett arbete utanför vår tomt och nu har jag och Ullis bestämt oss för att ta plantorna och kanske sätta på något annat ställe för det kommer se sjukt konstigt ut med små, små plantor mitt i. Vår häck kanske kan ta sig efter några år för det är lite grönt i alla fall. 

När jag kom så tittade vi förstås på Robinson och sedan kom jag inte ihåg vad vi gjorde men det var nog lite jobb på tomten. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 13 juni 23:00

Torsdag och idag var liksom sista dagen med min elev på skolan. I alla fall den sista normala dagen och vi avslutade med en längre cykeltur och det regnade lite grand men det störde ingenting. Vi hann också fika lite vid borden vi hade gjort iordning...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 12 juni 23:00

Onsdag och det hinner inte gå så länge förrän jag får meddelande om skolan jag sökt jobb på redan har behöriga sökande och att de därför är tvungna att tacka ned. Jag svarade att jag förstår men undrade om de visste om att, ifall man redan jobbar, in...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 11 juni 23:00

Tisdag och idag gick det återigen bra på skolan. Jag tog en cykelpicknick med min elev och vi fikade vid en parkbänk innan vi rörde oss tillbaka. Alltid så mysigt att cykla och upptäcka nya vägar i Nyköping. Jag har insett att det finns sjukt många f...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 10 juni 23:00

Måndag och det var riktigt segt att gå upp och jobba. Val-dagen, igår, hade tagit på krafterna men det var rätt lugnt på jobbet men lite nervöst då jag ju skulle på intervju. Det hade jag låtit bra, i mailet, men nu kände jag mig som en zombie då jag...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 9 juni 23:00

Så var det då söndag och det var bara att masa sig upp eftersom vi skulle jobba som röstmottagare, i år skulle jag dessutom vara ordförande i ett distrikt. Det är förstås ett stort ansvar och man kan alltid plugga på lite extra men nu blev det gott n...

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards