Direktlänk till inlägg 9 september 2008

Sjukling rapporterar!

Av Niclas Bernhardsson - 9 september 2008 22:08

Lite dåligt med bloggande från mig. Så vad har hänt här då? Felix råkade ut för magsjuka och jag fick mig en liten snäll dos av det också vilket gjort att jag varit hemma i ett par dagar nu. Var faktiskt på väg till jobbet igår men bara av att ratta bilen så blev jag helt matt så jag svängde hem igen och försökte få tag på chefen. Och apropå chef så har jag ju mitt eget företag också och givetvis så ringde ett paketbud på och levererade rätt många Powerslide Nordic Trainer. Fick ta hand om lite då och då när jag orkade.

Annars så har jag mest läst. På någon vecka nu så har jag läst ut både Grottbjörnens folk och igår så avslutade jag Hästarnas Dal vilket fick Felix att undra vad jag gjort av boken jag läste igår eftersom jag nu börjat på Mammutjägarna. Helt sjukt att jag börjat läsa de där böckerna igen men det är ju så sjukt bra! Ibland så vet man ungefär vad som skall hända men det mesta har man ju glömt bort och man lever sig verkligen in i berättelsen. Skall jag vara ärlig så är jag inte hundra på att jag läst alla böckerna så det är nog smart att läsa om dem från början. Jag tror banne mig att det här är den bästa bokserien jag läst.

Apropå Felix så mår han bättre nu och jag kommer skicka iväg honom till skolan imorgon fast han har blivit lite hostig av allt. Även jag känner lite i halsen nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 17 juni 23:00

Måndag och jag var lite orolig att inte bussarna skulle gå som vanligt då det nu var sommarlov. Men det verkade vara lugnt och jag satt lugnt kvar på bussen då den passerade Centralstationen, det var ett misstag. När vi kommer fram till busstermina...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 16 juni 23:00

Söndag och efter lite gott kaffe på morgonen så var man igång. Ullis vill gärna ha finfrukost men själv kan jag bara tänka på kaffe innan jag kan börja sortera tankarna. Det blev i alla fall lite mer än kaffe och sedan var vi igång. Jag provade att...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 15 juni 23:00

Lördag och efter lite frukost och morgon-teve så började vi röja lite på tomten och lastade upp på släpet. Sedan åkte vi en snabbis till svärmor och tog lite skräp av  henne också som legat ett tag men det är mitt fel då jag glömde bort det sista. De...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 14 juni 23:00

Fredag och jag tog på mig finkläderna idag och hoppade på bussen. Sista dagen med eleverna och det kändes absolut lite vemodigt men framförallt så kändes det mest jobbigt att jag inte fick ett bra avslut med de gamla eleverna på ett bra sätt. Samt ga...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 13 juni 23:00

Torsdag och idag var liksom sista dagen med min elev på skolan. I alla fall den sista normala dagen och vi avslutade med en längre cykeltur och det regnade lite grand men det störde ingenting. Vi hann också fika lite vid borden vi hade gjort iordning...

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards