Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Stålsickling och så kalas!

Av Niclas Bernhardsson - 9 januari 2010 18:34

Fick ett sicklingsjobb igår kväll och dessförinnan så hade jag tokstressat för att få iväg en massa beställningar varav 7 stycken Kuzminsicklar!

Och när killen kom, en bekant till mig för övrigt, så hade jag lite svårt att hitta alla grejer eftersom jag inte plockat upp allting sedan Mora-vistelsen samt att Ullis hade städat. Det ger ju inte sådär jättebra intryck då man inte hittar sina prylar. Sen var jag lite försiktig eftersom jag använder de nya Primateriasicklarna. Kanske bättre det då man inte är så van vid just dem.

Efter det tog jag några glas rödvin och slappnade av.

Direkt upp nu i morse då en ny kund kom och nu kunde jag jobba i lugn och ro och det gick mycket bättre. Nu hade jag dessutom allting framme. Skillnaden blev enorm då han inte hade skött sina skidor så bra innan. Så det var nästan så man blev sur på honom då han hade några riktigt fula repor i belaget. Sådana där som går jättedjupt och dessutom ut på sidan och gör ett fult hack vid sidan av skidan.

Efter det så var det kalas för hela slanten och Tim fick riktigt mycket saker eller rättare sagt pengar. Tror det blev hela 2500 kronor! Men hallå! Vad fick jag när jag fyllde? ;-) Och han som inte ens ville att det skulle komma folk idag...

Sen ser jag att Tour De Ski har börjat för herrarna och som tur var (!) så började folket att droppa av så jag lade mig i sängen och kikade. Riktigt spännande men Hellner orkade inte riktigt att hänga på. Det blir tufft för svenskarna imorgon i den avgörande bergsetappen!

Sen beställde vi mat från den nya grekiska restauranten, i Trosa. Måster erkänna att jag saknar kinarestauranten... Det var godare och det höll både Tim och Felix med om. Ullis gillar nog mer den grekiska maten. Men gott var det förstås ändå och Ullis och jag delade på det sista av rödvinet.

Nu har jag riktigt stort sug på att fixa iordning mina skidor så att jag kan ta en runda imorgon innan fotbollscupen.

 
 
Ingen bild

Din Fru!

9 januari 2010 23:02

Nästa gång får du städa själv då!

 
Ingen bild

Niclas_B

10 januari 2010 14:41

Nja, då kanske jag hittar prylarna men det lär ta sjukt mycket längre tid! Puss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards