Alla inlägg under januari 2010

Av Niclas Bernhardsson - 31 januari 2010 17:27

Oj, vilken match! Inte för att jag störtdiggar bandy men är det VM-final så är det lite spännande.

Jag kikade lite innan jag och Ullis drog iväg och åkte lite skidor och när vi kommer hem så håller matchen fortfarande på! Oj, det är förlängning och bara 2 minuter kvar när Sverige får en hörna och det står 5-5! Ryssarna hade visst kvitterat i den 89:e minuten och det kan ju få vilket lag som helst att tappa modet men svenskarna borrade ned huvudena och körde på. Det var ytterst nära att det blev mål på hörnan och nu är det väldigt spännande då det är sudden death!

Sen kör en svensk igenom hela ryska försvaret och lurar målvakten och sätter den i nätmaskorna!! Wow! Vilken match! :-) Grattis Sverige!

Av Niclas Bernhardsson - 30 januari 2010 22:51

Så var det då Robinson-final men samtidigt spelade ju Zlatan och Barcelona så det blev lite huvudbry...

Men Zlatan är Zlatan och med Jimmy och Anders kvar i Robinson , så här långt fram, så blir det alldeles för mycket skitsnack i rutan så Zlatan vann en knockoutseger. Fast i ärlighetens namn så sprang jag över och kikade lite hur det fick i Robinson också. Nu visste jag ju inte hur tävlingen i det utröstade laget gick till men visste att om det skulle bli en uthållighetstävling så skulle Hans ligga bra till och ifall det skulle bli en lite mer vanlig fysisk tävling så borde Mats ligga bra till. Men eftersom Zlatan spelade så missade jag den tävlingen. Dock såg jag faktiskt den sista tävlingen där den sista, av två, finalister, skulle utses. Och jag måste ju erkänna att Anders bjöd upp till mer moststånd än jag först hade trott och vissa saker han säger är ju inte helt uppåt väggarna.

Men Jimmy... Vad säger man? Undrar om han är på riktigt? Det måste ha slagit slint för honom för varför tjata om det här med en värdig vinnare hela tiden? Och skulle en värdig vinnare vara den som är bästa på att pakta? Nej, fy f-n!

Zlatan då? Jodå, han var lite hetare än vanligt och snart är han på gång på riktigt igen. Det känns bara som en lite formsvacka.

Av Niclas Bernhardsson - 30 januari 2010 22:40

Så var det då lördag och jag hade som vanligt lyckas stöka till det i gillestugan där jag installerat mitt nya kontor. Och sen skulle vi dessutom måla om där nere. Så vi skruvade loss lite skruvar och spacklade igen hålen innan vi drog iväg till Häradsvallen. Och eftersom Ullis inte kört på spåren i någon större omfattning så tog jag det lite lugnt och visade henne vägen i början. Sen när det var lugnt så körde jag på lite grand. Men spåren var ganska dåliga så inspirationen var inte på topp direkt. Men emellanåt så drog jag på lite och det kändes rätt bra men när spåren var extra mjuka så tog fästet i så det gled riktigt dåligt.

Efter första varvet så stannade jag och drack lite saft innan jag drog iväg igen. Det blev ett varv till men nu hade det börjat bli lite mörkt så man fick ta det lite lugnt. Totalt så blev det nog runt 1 timme och några minuter och sträckan blev då ca. 13-13,5 km.

Skönt med lite skidåkning men idag var det rätt kallt så airtrimmasken fick åka på. Även på Ullis som dock tog av det efter ett tag då det blev för varmt....

Av Niclas Bernhardsson - 29 januari 2010 22:51

Oj, men låt oss starta från början. Rätt stressigt då jag kom hem från jobbet och dessutom bjudit in "Slangen" på lite kaffe och snack. Men vi skulle ju iväg till Nyköping igen då Tim skulle träna på att stoppa in linser igen. Fast vi tyckte inte att han fått tillräckligt med hjälp och det visade sig att vi hade rätt.

Men iaf. Nu hade barnens glasögon blivit klara och tillsammans så blev det 6000 kronor! Shit! Och sen kommer kostnaden för linser och träning säkert till men eftersom det är så viktigt att se bra och det är säkert lite småjobbigt för barnen så fick de välja själva. Det var t.o.m så att expediten tyckte att glasögonen var svindyra, som hon sade. Och idag, när vi skulle betala, så upprepade hon det och menade att vi "var sådana föräldrar som vi pratar gott om". Hon menade på att vi lyssnade på barnen och på vad de ville. Det kändes faktiskt rätt bra att höra.

Av Niclas Bernhardsson - 29 januari 2010 22:21

Så var det då äntligen helg. Att Robinson har börjat på vardagarna gör ju att man blir alldeles dagvild. Så skönt att det nu äntligen är helg. Och jag avslutade jobbveckan med ett galet hopp. På jobbet så hade jag nog nämnt något om ett särskilt hopp där man genom att stå på knäna skall studsa upp så att man sedan står på fötterna. Varför vi kom in på det kommer jag inte ihåg men någon tyckte att det var ju helt emot naturen eller något i den stilen. Och att jag samtidigt nämnde att jag faktiskt klarade av det när jag var lite yngre och lättare gjorde nog bara att jag satte min trovärdighet på spel.

Men Conny-Boy hade faktiskt pratat om det på en familjemiddag och då fått se en vältränad fotbollsspelare, i sin släkt, utföra "konststycket".

Jag själv provade lite lätt på jobbet då det togs upp men höll på att slå ihjäl mig... Spännande ämne va?

Hursomhelst så hade jag i ett svagt ögonblick lovat att jag skulle utföra hoppet just idag till helgen. Och att jag haft träningsledigt i några dagar gjorde ju inget. Med förhållandevis pigga ben så fanns ju ändå chansen. Men den var inte stor....

På skoj (eller?) så satte Conny-Boy och "Looser-Magnus" (he he) lite småkronor på att jag INTE skulle klara det och ingen ville egentligen sätta emot. Eller ville och ville. Det var iaf ingen som trodde på det och inte heller jag om jag skall vara ärlig. Men regerande Trikolor-kungen Göran (!) trodde nog lite, lite på mig så jag ställde upp och "stöttade" honom ekonomiskt med hela 10 kronor som motvikt till de andra.

Och mot slutet av dagen så var jag så taggad så jag gick med bestämda steg in till arbetskamraterna och laddade på! Bort med skorna och ned på det stenhårda betonggolvet och tog sats. Rejält nervös, jag kunde ha slagit i knäna rätt hårt om jag inte skulle hinna få upp fötterna tillräckligt snabbt, så får jag fram fötterna och ställer mig upp. För den som aldrig har sett det så går det oerhört snabbt och med ca. 94 kg så var det med nöd och näppe jag klarade.

Undrar förresten hur det kommer sig att jag alltid gör så långa inlägg om totalt ointressanta saker... Hmm.

Men jag klarade av det och lite av en lättnad inföll sig men givetvis så trodde inte Conny eller Magnus på mig. Magnus förresten även idag blev Dagens Mästare. Kan vara kul att nämna eftersom han så ofta får stå i skuggan av mig... He he... Skojar bara... Så det blev till att göra det en gång till och den här gången så är det precis på håret men jag drar till något i den vänstra inre menisken så jag känner av det rätt mycket. Men troligtvis ingen större fara. Nu lär jag inte prova på det här igen, iaf inte på mycket länge...

Av Niclas Bernhardsson - 28 januari 2010 22:05

Urk! Jag är fortfarande rätt tagen efter all träning och vätskebristen som jag måste ha fått igår. Och bara cykelturen hem idag och lite snöröjning gjorde att jag blev rätt trött.

Sen var det snabbt in för att ta hand om alla mail från kunderna som givetvis inte blev så glada över att höra om leveransproblemen. Visst är det kul med snö och beställningar men nu är det en sjuk anstormning. Tänk om man hade en en spåkula, eller vad det heter, så man kunde se in i framtiden....

Hursomhelst så fastnade jag vid datorn och försökte reda upp allting. Bara idag så har beställningarna fortsatt strömma in och i princip så har jag fått meddela alla om leveranssvårigheterna.

Efter det så blev det alltså Robinson och idag var det rätt kul att se minerna på "paktgänget" när de fick se tidigare utröstade komma tillbaka. Det var iaf vad de trodde eftersom endast 1 person i det tidigare utröstade laget kan komma tillbaka. Lite spännanden blir det att följa avslutningen, det måste jag medge.

Samtidigt så höll handbolls-EM på så jag zappade emellan 4:an och Eurosport. Förstår faktiskt inte varför jag tittar på handboll så ofta då jag aldrig har fastnat för det. Tycker att domarens insats påverkar så mycket och det är alldeles för mycket tjuv och rackarspel.

Nä, snart dusch och krypa ned och titta lite på Spanska Cupen.

Av Niclas Bernhardsson - 27 januari 2010 23:25

Efter att ha somnat på sängen efter den jobbiga cykelfärden och även snöskottningen så var det ju innebandy senare på kvällen. Och precis innan jag skall iväg så får jag ett riktigt tråkigt leveransbesked! Ah, shit! Det hade jag inte alls räknat med och för att ytterligare strö salt i såret så ringer leverantören upp och menar på att om jag hade beställt en dag innan så hade det varit löst. Men han visste att jag var på gång att beställa så jag blev lite sned. Nåja, det var en riktig blunder och världen kanske inte går under.

Sen går jag in och eftersom jag har pratat i telefon under uppvärmningen så blev det spel direkt men jag är inte alls på tårna idag. Ser ut som jämna lag men det andra laget drar iväg och de vinner helt rättvist. Men i den andra matchen så spottar vi upp oss och lyckas vinna den. Men i slutet av den matchen så kommenterar jag ngt om att det inte är tillåtet att haka, dvs sprätta upp den andres klubba, bakifrån. Det blir förstås liv eftersom vi kanske inte alltid kör regelrätt i övrigt. Men det tyckte jag var lite väl eftersom det då blev öppet läge och förstås mål.

Efter det blev det lite tråkningar och eftersom jag var seg från början så rann match nr. 3 iväg alldeles för lätt och det stod 8-2 till dem när vi kom igång på riktigt och jag tror vi lyckades sätta 5 mål i rad så det var nästan jämnt innan de kör 2 "fegskott" men det hade vi nog också gjort så ingen skugga över det. Lite synd bara att man bara har små fjuttiga mål och ingen målvakt. Skulle vara kul att köra på riktigt...

Av Niclas Bernhardsson - 27 januari 2010 18:24

Jisses! Det var en historia i sig att ta sig hemåt på cykeln. Man slirade som aldrig förr och det gällde att parera hela tiden då framdäcket gick lite som det ville. Eller inte ville... Alla andra som hade cykel steg av och gick men jag vägrade. Ja, Ni känner ju mig... Inte skulle jag gå. Men det var riktigt jobbigt och när jag kommer hem så tar jag mig an all snö som kommit ned. Tycker jag kämpar på och när jag väl är klar så känner jag hur blöt jag är. Tar av mig jackan och tjocktröjan jag har på mig är riktigt tung och blöt och t-shirten!! Oj! Den är helt dyngsur, det tog nog på krafterna och det är inte konstigt att jag är slut!

Det blir till att snabbt byta tröja så man inte blir sjuk för efter det var det mat och därefter lite jobb.

Ja, just ja.... Ledsen att behöva skriva det men Magn... Nä, jag klarar det inte... Jodå, vi provar igen. Magnus blev Dagens Mäst... mästare. Såja!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards