Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Camfil Cup - Vilken jävla pers!

Av Niclas Bernhardsson - 10 januari 2010 22:21

Så var det Camfil Cup igen men nu för våra 95:or och eftersom vi har så få 95:or så fick vi ringa in 1 och 2 andra har ganska nyligen börjat igen efter ett långt uppehåll. Lägg därtill att vi hade 2 st. 96:or och 4 st. 97:or!


Med den uppsättningen av lag som knappt spelat med varandra skulle vi ställa oss mot rena 95-lag som dessutom spelat ihop sedan länge. Det kändes nästan som det skulle vara helt kört men det kan man ju inte visa för killarna.


Och visst var det lite tafatt i början men vi stod emot bra när vi spelade bra och några av matcherna i gruppspelet kunde vi fasen ha vunnit med lite flax. Tim hade fint läge i första matchen men fick inte riktigt tid att dra på med släggan. Jag blev helt paff inne i omklädningsrummet, han har enorma muskulösa ben och han kan skjuta hårt. Därför ville jag att han skulle panga på och det gjorde han.


Men vi förlorade alla matcher i gruppspelet och i bronsmatchen så skulle vi möta det lag som vi tidigare förlorat med 5-0...

Men vilken insats! Vi spelade skitbra fast det trillade in några bollar och det var efter ett tag 2-0 i baken men vi gav inte upp. Sen lägger Tim en perfekt långboll mot huvudet på Fredrik Lyvik som elegant nickar den förbi målvakten! Yes! Första målet och nu var det full gas som gäller och nyinringde Beskow får eld i baken och gör några killar och skickar sedan upp den till Felix som dribblar förbi sin motståndare och tåfjuttar in den i bortre hörnet! Skitsnyggt! Wow! Nu steg ljudet på läktaren och efter det blev det straffar och jag undrade vilka som var sugna på att slå. Tim och Felix räckte inte upp handen men jag ville börja med Tim och plockade ut honom iaf. Efter ett tag så ropade jag att han skulle börja och bara dra på och det gjorde han. Målisen hann knappt se vad som hände när Tim dunkade upp den i nättaket. Våran nästa skytt blev Linus som också, liksom Tim, var nervös. Han brände sin straff men det gjorde inte så mycket då Danne i vårat mål storspelade. Sen sköt Chaiwat stolpe in och de andra tror jag också utjämnade. Sen missade Fredrik men Danne i målet stegade fram från målet och drog in den! Wow! Vi vann och vilken knall det var!

Gissa om det blev liv i lokalen! Alla hurrade och föräldrarna blev som tokiga. Det var endast tjuren Ferdina.... Oops! :-) Nädå men skoj var det!

Efter det så fick grabbarna gå fram och ta emot var sin medalj, det var de väl värda!

Nu skall snart en tokglad och stolt coach gå och lägga sig! :-)

 
 
Ingen bild

Din Fru.

10 januari 2010 22:42

Ja, i kväll somnar med ett leende! Grymma Killar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards