Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Niclas Bernhardsson - 28 maj 2013 21:38

Så var det tisdag igen och ett litet specialpass eftersom Stockholm Marathon närmar sig för en del och det gjorde förstås att vi pratade lite om det också. I övrigt så var det tuffa 400-ingar för alla andra men även för mara-gruppen som dock körde en snällare variant. Men redan på uppjoggen så kändes det lite sisådär då jag åt fel och lite för mycket samt lite för nära inpå passet. 2 kycklinglår och potatissallad gillades inte av magen då det skulle springas intervaller. Det blev en hel del löpskolning och det kändes helt okey. Sen var det full fart och första intervallen gick lite för fort och jag tror jag ropade till på Sandra att hon körde för hårt, hon var grymt taggad, tror jag. Den gick nog på 1.31 Anders S och jag hade tänkt att köra ihop men sen dök Sandra bara upp igen och hon måste ha legat precis bakom på första och andra intervallen för sen hängde hon med hela tiden och både hon och jag låg nog på gränsen och jag vet inte om det var farten eller maten som var värst men jag var iaf tvungen att sänka innan det skulle gå helt åt pipan. Vid någon intervall så kände jag att det var nära och då man har halva passet kvar så kändes det inte så superbra direkt. Och försöken att sänka farten gick inte så bra då både Anders och Sandra var taggade. Och när jag, efter andra setet, måste gå iväg så missar dem att de skall ha Set-vila utan kör på igen med en intervall. Då blir det lite konstigt och sista setet blir lite som det blir. Jag känner mig stum i hela kroppen och magen protesterar. De andra kämpar dock på och satsar då på 3 stycken intervaller då de redan klämt in en extra på Set nummer 2. Jag ger iaf upp efter 200 meter och försöker bara jogga men jag har magknip och det är knappt att det går att jogga. Nåväl, det är härligt att se allas insatser och med alla leenden man ser så kan man inte annat än att vara nöjd! Grymt bra jobbat av alla!


Sen passade vi på att ta ett kort men tyvärr hade några försvunnit innan.

 

Grymt gäng!


Mina tider (samt Anders och Sandras)


1.33,5

1.31,0

1.33,3

1.31,6


1.34,8

1.32,8

1.37,5

1.38,9

(Anders och Sandra körde en själva av bara farten, tid ingen som vet)


(Anders och Sandras intervaller)

1.44,6

1.39,9

1.37,4

Av Niclas Bernhardsson - 28 maj 2013 13:51

Tidigt imorse så hade jag då läst ut John Grishams "Testamentet". Den var även den klart läsvärd men jag började faktiskt med en annan bok men den kändes så rörig och tråkigt så jag slutade ganska snart och gick på den här istället. Den ingick i en liten serie med 4 böcker i en och jag hade varit lite sugen på den. Jag har ju förstås, som många andra, läst John Grisham förut. Men faktiskt nog bara någon bok som handlade om en liten pojke, tror jag. Kommer inte ens ihåg om den var bra men nu var jag tvungen att läsa den här. Den kanske inte var lika bra som t.ex faktiskt Carolinas Gynnings "Flickan från Havet" eller förstås inte som Keplers "Hypnotisören" men absolut roande. Men han är bra, den gode John, så det lär absolut bli fler böcker av honom. Just nu så vill jag faktiskt läsa Stephen King. Sist så blev jag helt fängslad. Men det lutar nog åt en eller annan bok innan dess. Vi får se vad det blir ikväll. 

Vad handlar förresten Testamentet om då? Som Ni förstår så handlar det om just ett testamente och i det här fallet så är det en stormrik man och ett antal arvingar som storyn utspelar sig kring och man kan väl klart säga att mannen var excentrisk! :-0

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards