Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Niclas Bernhardsson - 14 augusti 2013 17:27

Så var det tisdag och jag har gått och känt mig lite småhängig i ett par dagar men när det närmade sig träning så började jag att tagga igång och blev riktigt sugen. Men uppvärmningen kändes lite småjobbig men jag vet att det brukar vara övergående. Sen var det lite stretch och vi provade en liten koordinationsövning. Därefter den vanliga löpskolningen innan det var dags. Pang och så var vi iväg och jag fick Steneråsen vid sidan om mig och jag vet inte om hon ökade varje gång jag var på väg förbi men jag fick henne innanför mig i säkert närmare 2 varv. Kanske öppnade jag lite för hårt och hon klev av efter planerade 800 meter och jag försökte hålla uppe farten tills vi kom upp i 1000 meter. Både Christian och Flaken låg tätt i rygg. Den tusingen gick på 4.19,5 Det var Flaken som jag hade som mål att hänga på men när han sedan höll farten, på nästa intervall, så började det med en liten tjuvstart från hans sida och jag kom 5 meter bakom honom direkt och det gick ganska fort så luckan förblev intakt bra länge. Efter ett tag så känner jag att jag måste släppa lite och det skiljer nästan 3 sekunder i mål. Det visade sig att jag fick 4.09,4 på den och det var naturligtvis alldeles för fort för mig och jag känner att jag inte alls är pigg inför nästa intervall men jag kämpar på. Då får jag bra stöd från Mattias som ser att jag börjar hänga med huvudet. Men jag stapplar närmast i mål på 4.28,2 Därefter kippar jag efter luft och på 4:e intervallen så tappar jag direkt och trots Mattias rop så slänger jag mig i gräset och det känns som någon kört in en kniv i sidan på mig! Ah! Jisses! Jag är riktigt slut och efter att ha pustat ut så hänger jag på just Mattias som tar det lite lugnare då han varit borta ett tag. Tror det blev 300 meter på hans lite kortare intervaller och sen slutligen en hel 600-ing men då i lite lugnare fart.

Så det var ett tufft pass och jag borde känna mig nedslagen men ett pass är ett pass. Krossad av en duktig Flak! Faktiskt bland det värsta jag sett av honom på länge så han har fått ett bra uppsving efter bra träning och lite lugnare formtopp på slutet!

Av Niclas Bernhardsson - 14 augusti 2013 17:16

Jag läste förresten ut "Nirvanaprojektet" för några dagar sedan och nu har jag helt klart tappat trycket på läsningen. Dock inte intresset men det kanske är lite väl många bollar i luften nu så läsningen får stå lite åt sidan och på kvällarna är jag rätt trött. Men när bror Peter var över sist så lämnade han kvar en bok och den började jag på att läsa och jag ser att den endast kostade 10 kronor men det speglade dock inte kvaliteten på boken. Den var helt okey och det handlar om en ung tjej som är lite av en lärling hos en kriminalkommissarie och man får följa deras färd med att lösa ett brott och boken är både spännande och riktigt bra skriven. Klart läsvärd. Skall jag ge den ett betyg så får den en 3:a. Men det var andra delen i en serie och kanske skulle man läst ettan först. Men det gick utmärkt så här också.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards