Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Stark klubbträning men orolig mage störde...

Av Niclas Bernhardsson - 21 januari 2014 22:42

Tisdag och klubbträning med Enklaresport Running Club. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag planerade in Supertusingar mitt i vintern men snö och modd omöjliggjorde det iaf och det fick istället bli hederliga tusingar. Väl på plats så är vi några minuter försenade och vi är ändå inte sist. Men klockan har tickat några minuter över så vi börjar jogga och de flesta vet att det är "Trossen-rakan" som gäller då det är snö på banan. Väl framme vid rakan så kör vi fram och tillbaka och mäter upp innan det är dags för löpskolning. Men själv är jag klart orolig för om jag kan springa då jag haft lite ont i magen och det känns lite konstigt direkt i början och i efterhand så ser jag att jag har rejäla pulsrusningar på runt 192 slag/minuten på uppjoggen. Det håller på ca. 17 minuter innan det lugnar ned sig. Anledningen kan vara att jag drack en proteinshake med lite för mycket mjölk. Hursomhelst så tänkte jag testa och vi drog igång. Jag lyckades hålla mig före Flaken och Rajje men det var många set kvar. Första gick på 4.30 och det var lite jobbigt och frågan var ju om jag skulle klara passet. Flaken och Rajje hängde med den första utan problem. Sen verkade jag ändå kunna hålla farten och t.o.m öka så tiderna skärptes och både Flaken och Rajje fick problem att hänga på men Flaken kan man aldrig räkna bort utan han låg lite bakom och gjorde att jag hela tiden var på tå. Var på tå var vi också när 2 älgar gick över vägen och då märkte jag att Flaken blev lite orolig och tappade någon meter - kul! De började dock gå vidare när vi närmade oss. Efter intervall 6 så kände jag att det fick vara nog då magen störde för mycket och jag märkte att det även var jobbigt på nedjoggen sen så nu är det bara att hålla tummarna att det inte bryter ut någonting. 


Mina tider på "Trossen-rakan" med 1 minuts ståvila

4'30,5

4'22,1

4'28,5

4'24,5

4'31,4

4'28,0


Totalt med upp -och nedjogg samt löpskolning blev det 12,8 km. 


Grymt bra jobbat av alla!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards