Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

Spontan glädjedans med klubbkompisarna!

Av Niclas Bernhardsson - 26 maj 2015 22:49

Tisdag och jag har haft sjukt mycket på slutet så idag skulle jag iväg snabbt och betala lite räkningar på Enklaresport men Ullis ville få ned lite saker först till hennes jobb då hon skulle springa till jobbet och det skulle jag ju hinna med. Men sen verkar Felix vilja ha skjuts och jag tänkte då att han skulle börja strax innan 8 men då var han tvungen att vara på jobbet senast kvart över 7. Hmm, Vi slängde oss i bilen och jag hann fixa lite i butiken innan vi var tvungna att åka och det innebar ju att jag var på skolan väldigt tidigt men idag var det ju Friidrottsdag för högstadiet samt 6:orna. Så jag pysslade lite med det och det kan ju bli väl tufft att få ihop. Och så ringde jag till bussbolaget för att begära förstärkning också förstås. Väl på plats så har förstås en buss gått sönder och en annan grupp är rejält försenad. Men sen är vi igång och en station går alldeles för långsamt men alla är vid gott mod och det rullar på. Alla verkar nöjda men vi funkisar var typ helt slut och jag kände att jag fått ett lättare värmeslag. Så någon extra dricka åkte ned i maget på mig på vägen hem. Sen är det ämneslagsmöte och jag deltar bra i början men sen nästan somnar jag! Det var som syret tog slut och det kanske det gjorde. I kombination med att jag var så trött förstås. Nåja, hem kom jag och jag drog lite innan för att nu hinna betala av några räkningar och sen åkte jag vidare mot träningen. Jag var först och passade på att fixa iordning och sen joggade jag några varv innan de andra kom och jag var visst toksugen på att springa idag. Förra tisdagen var ju ett fiaskopass. Eller fiasko och fiasko men det gick ju inte så fort iaf. Men idag så vet jag inte vad som tog åt mig utan jag drog iväg som ett skållat .... Och några påpekade förstås att det gick ruggigt fort och jag kände väl det också. Jag hade förresten återigen alldeles för hög puls på uppjoggen och det kändes sjukt jobbigt. Men på huvudpasset var allt bra. Hursomhelst så gick intervallerna bra men som sagt var. Lite för fort ibörjan. Men Rydholmaren var ett bra stöd fastän han sprang lite snabbare förstås. Men han fanns där i närheten och peppade sjukt bra. Utan hans hjälp idag så hade jag fallit igenom rätt tungt. Men idag blev det ett bra och hårt pass! Och när passet var klart så kände jag bara sådan glädje och vi förenades i en slags gruppkram och började hoppa och vråla! :-) He he. Ku! Det blev knappa 14 kilometer idag. Klart godkänt och med lite kvalitet i mitten. Första minuten gick i 16,1 km/h och nästa två minuter gick i 16,6 km/h. Hmm, men sen lugnade jag ned mig och taktade runt 15 km/h.


http://www.movescount.com/moves/move63714223 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards