Direktlänk till inlägg 14 september 2015

Min första egna PT-timme som kund.

Av Niclas Bernhardsson - 14 september 2015 16:00

Måndag och jag hade vunnit en PT-timme med Gunnar H, på Safiren. Fast det höll på att skita sig direkt då jag bokat in ett möte på skolan vid kl. 16:00 och det var just då jag skulle träna. Men en resurslärare var sjuk och det var en viktig person så jag skjöt upp mötet och ringde och meddelade föräldrarna. Dock så var det ett möte innan så det blev stressigt ändå. Fort hem och byta hem och till Safiren. Där stod Gunnar och verkade väldigt laddad. Jag hade förvarnat honom att jag absolut inte ville ha ett tufft pass eftersom min bakgrund som bodybuilder gjorde att jag lätt körde för hårt och då inte skulle kunna röra mig efteråt. Snarare så ville jag kolla eventuella muskulära obalanser och få lite tips på övningar som kan vara bra för just triatlon. Sagt och gjort. Fast hårt blev det ändå, iaf måttligt. Men när han frågar hur många armhävningar jag klarar och jag svarade 25 stycken, så höjde han ögonbrynen. Nä, då skall vi köra 50 stycken, svarade han. Ojdå! 25-30 stycken var väl ordentliga och de sista var inte mycket att hänga i julgranen. Sen var det full fart och väldigt många bra övningar och jag är mycket nöjd. Rejäl träningsvärk just nu i övre quadriceps. Dock inget alls i bröstet så jag kanske fuskade lite men säg inget! ;-) En timmes späckad träning och med mycket bra tips. Vill man komma igång eller komma vidare i sin träning så kan jag verkligen rekommendera Gunnar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 18 maj 23:00

Lördag och vi var uppe rätt tidigt och fixade med tomten. Jag grävde på lite på tomten och Ullis fixade med rabatterna.  Sen åkte vi och hämtade pizzor till lunch.  Efter lunchen ville Ullis ha blommor så det blev en tur till Västerljungs blommor...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 17 maj 23:00


Fredag och idag hade jag och Ullis tänkt att träna lite efter jobbet. Tanken var att vi skulle springa lite i Ekensbergsskogen och sedan simma. Jag hade inget sug på att simma alls och kanske inte Ullis heller. Så det försvann snart ur planeringen me...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 16 maj 23:00

Torsdag och det var fullt ös idag. Idag skulle jag göra lite mer på skolan och det gick superbra. Egentligen ingen överraskning. Hursomhelst så var det en bra och rolig dag. Jag såg att armbandet, till klockan, började sjunga på sista versen och bl...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 15 maj 23:00

Onsdag och det var återigen en bra dag, i alla fall för mig. Jag passade på att komma ikapp med lite saker och försökte även få ordning på mina låtar igen. Det har verkligen fastnat och den här gången fick jag igen nobben och musik är verkligen svårt...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 14 maj 23:00

Tisdag och det första man ser är ett sms från älsklingen och reportaget i ÖSP var visst klart. Det såg riktigt grymt ut och det ville man förstås dela. Jag hade ju bett om att inte få ta så mycket plats och det blev en perfekt blandning. Dock lyckade...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards