Alla inlägg den 20 september 2015

Av Niclas Bernhardsson - 20 september 2015 20:47

Söndag och dags att börja springa lite längre igen men Ullis var sugen på att testa rundorna rund Sandvik som en kompis lovordade. Men först målade jag klart garageporten och sen så fixade vi oss iordning och drog iväg. Väl framme vid parkeringen så är det typ 7-8 bilar och det var väl folk som gick på leden. Vi bestämde oss för att ta leden mot Källviks brygga. Där bor förresten prins Carl Philip. Men han såg vi inte av idag. Men det händer då och då när man är på affären. Hursomhelst så drog vi iväg och vädret var utmärkt. En riktigt skön sensommardag och jag hade Ullis vattenrygga på mig. Vanlig skön skogsstig i början men både tekniska partier med rötter och stenar. Sen var det väldigt varierande med allt möjligt som lite blött och lerigt och mycket gröna partier. Väl framme vid bryggan så sätter vi oss och käkar lite nötter. Några kommer in med sina kajaker och i vattnet är det väldigt mycket maneter. Jag roar mig med att slänga ned några nötter och ser vad som händer. Tyvärr så fastnar det en nöt på en manet så nu blev jag djurplågare så jag får hoppas att de inte är alltför högt utvecklade. Men det var grymt fint i Källvik så prinsen har fina omgivningar.

Efter ca. 10 minuter så börjar vi springa tillbaka och Ullis är lite svårstartad men kommer snart nog igång och vi kör samma väg fast förstås åt andra hållet. Det blir alltid lite annorlunda och nu börjar det regna lite. Men det var bara skönt. Det blev nog totalt 14,2 km på 1.40 Kanske några minuter till. Jag har inte hunnit kolla klockan ännu. Nästa gång blir det nog mot Nynäs slott istället. Vi mötte förresten inte en endaste person förresten.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards