Direktlänk till inlägg 27 januari 2017

Lite lätt löpning och sen simning på det

Av Niclas Bernhardsson - 27 januari 2017 22:10

Fredag och första lektionen blev hastigt och lustigt en teorilektion. Ytterligare en härlig 5:a där jag talade om träningslära, träning förr och nu samt lite om skelett och brosk. Jag tog även upp lite om min träning och det tyckte eleverna var intressant och de blev även chockade över hur mycket jag tränade.

Efter det blev det lite planering inför nästa veckas innebandyturnering och sen en efterlängtad lunch. Det verkar gå bra med den här 16/8-dieten men man är riktigt hungrig då man inte har ätit på 16 timmar. I reliteten så är det snarare 17 timmar då första måltiden alltid blir runt 11 och sista senast 18.00 Hursomhelst så verkar det funka och många verkar ha sett förändringar och ändå har det gått kort tid. Ullis skulle springa från Vagnhärad till Gnesta och när jag ringde upp henne fick jag det bekräftat men hon hade kommit jäkligt långt redan och jag bytte om snabbt och så fort som eleverna var ute från omklädningsrummet så drog jag iväg. Men det kändes segt och pulsen var skyhög från start. Lite som vanligt alltså. Vid en närliggande skola så går skosnöret upp och jag stannar och knyter det när några barn börjar fråga det ena och det andra. När jag svarat på frågorna var jag iväg igen och då gick det bättre. Hälsenan var lite öm igen och jag försöker tänka på tekniken och efter ett tag så rullar det på rätt fint. Jag hinner dock inte komma så långt förrän jag ser Ullis. Och jag vänder om när vi är i jämnhöjd. Ullis verkar piggare än sist och det märks inte att hon sprungit så långt. Väl framme så fixar vi oss iordning och efter det så går vi och tar en kaffe i personalrummet. Där var vi själva och alla verkar ha försvunnit fort. Efter kaffet så hoppade vi in i bilen och drog till Nyköping då vi skulle byta bil då vår var lagad.

Väl tillbaka så kände jag mig bara tvungen att simma lite då det blev så lite löpning. Jag stressade iväg och i omklädningsrummet så träffade jag Tokan och Rainy. In till poolen och några längder skall jag väl hinna med, tänkte jag. Jag hann knappt börja förrän simglasögonen gick sönder. Jag bad personalen skicka ut ett nytt par så skulle jag betala dem sen. De är alltid så hjälpsamma, tack för det. Jag verkar dock ha tappat en del av det jag byggt upp med simningen för det är inte alls samma fart längre. Hmm, jag får ta och jobba på det. Jag provade iaf några olika tekniker men har svårt att analysera det så här i efterhand. Det blev 1150 meter iaf. Lite mindre än planerat men iaf något och med några försök till intervaller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards