Alla inlägg den 10 april 2017

Av Niclas Bernhardsson - 10 april 2017 23:00

 

En veckas dekadens! Ja, det är iaf vad det känns som. Jag har varit förkyld sedan förra helgen och jag försöker intala mig själv att jag kanske hade något i kroppen då jag sprang Premiärmilen. Det gick lite långsammare än väntat och jag kände mig mer och mer ur form inför loppet. Men iaf. Jag har knappt tränat alls under en vecka och faktiskt ätit godis och varit lite allmänt onyttig. Så idag ville jag få in lite simning innan yogan, som jag och Ullis tänkte gå på. Ullis var bokad sedan tidigare men jag bokade strax innan. Men snabbt in med lite mat och full fart till badhuset om vi skulle hinna simma någonting. Väl i vattnet så var det dags att börja men det var fruktansvärt jobbigt direkt och pulsen gick i taket! :-0 Alltså, på riktigt! Jag flåsade som en hund efter 50 meter och det var först på slutet det släppte lite. Helt klart var jag inte helt kry. Det blev endast runt 800 meter men ändå skönt att vara igång igen.

Sen en skön bastu på det och nu var det rätt lugnt tills yogan skulle börja.

När jag var klar gick jag ned och väntade tillsammans med Ullis och två andra. Nu var det återigen Sussie som skulle leda passet. Hon var riktigt duktig men det kändes rejält i huvudet då man skulle stå i "hundens position". Och det var en jäkla massa övningar men det kändes som om jag var bra med på de flesta. Sen händer en rolig grej. Hon nämner något om att hon skulle vilja prova en speciell position och jag tycker mig se vad det är. Felix gjorde den utan problem som liten grabb men Ullis och jag hade det lite svårare. Så jag börjar visst ställa mig i den positionen när jag märker att de övriga flyttat fokus till mig. Pinsamt men jag chansar samtidigt som jag hör att man mycket väl kan tippa över och slå pannan i golvet. Men helt överraskande så sätter jag den klockrent och står enkelt i tio sekunder. :-) Kråkan heter positionen, fick jag höra. Sen när alla skall göra så är visst min ork och koncentration slut. Så istället busar jag med Ullis och lägger mig under så om hon tippar över så ramlar hon och får en kyss! Kanske lite våldsamt men ändå! :-) Flickan och Kråkan! 😁


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards