Alla inlägg den 30 april 2017

Av Niclas Bernhardsson - 30 april 2017 22:00

Så var det sista april och således Valborg men framförallt Tims dopdag och min och Ullis bröllopsdag. I år firade vi 22 år och då kallades det jutebröllop, inget jag visste innan jag googlade det. Och samtidigt hade vi skapat ett event om att springa Sillen runt. Det har vi gjort förut, dels själva ett par gånger men även som event. Och nu tyckte vi att det var dags igen. Men tyvärr har jag haft mer och mer problem med hälsenan och fått bryta några gånger. Ibland så har det känts som om även formen varit dålig men det är nog att hälsenan dragit ned på allt. Och jag var rejält orolig. I tisdags så kom jag bara fyra kilometer och det med en massa småpauser. Och till råga på allt så blev jag förkyld så jag gick in med de sämsta av förutsättningar och dagen innan var vi på en trevlig tillställning där det inte blev "vanlig" mat utan mer gofika och bättre saker har man laddat med. Smörgåstårta och kakor kanske inte är det optimala och dessutom under lång, men dock trevlig, stund. Sent på kvällen åkte vi och kollade in Trosa Backyard Ultra och högg samtidigt in på en pastabuffé. Direkt på det blev det sängen men samtidigt blandade jag ihop en riktigt "häxdbrygd" av Vitargo och andra kosttillskott. Magen stod under natten ut i alla möjliga hörn. 

Sen på morgonen vaknade jag upp i ganska god tid och stretchade rejält och hann dessutom med en kvart i massagefåtöljen. Ut rätt sent och där stod alla och väntade. Jag som vanligt sist ut men det var lite stressigt och jag lade in en brasklapp om att jag kanske skulle få vända och hämta cykeln istället. Men vi joggade iväg och jag hann knappt komma två kilometer förrän jag var tvungen att lätta på trycket. Det blev ett kort stopp och sen försöka jaga ikapp de övriga. Den här gången hade jag skrivit ut att vi skulle hålla 6.20 och vi höll det riktigt bra. Kanske blev det lite snabbare efter ett tag. Vi vänder upp mot Ullaberg och nu började det bli lite kuperat och jag känner klart av min hälsena och just då känns det rätt dåligt. Och jag hostar emellanåt. Kanske är jag riktigt jävla dum i huvudet men men... Det här är ju så roligt. Det blir små korta stopp efter 5-6 km och jag försöker få in det och vi passar på att ta kort. Samtidigt som vi stoppar till så avlastar det hälsenan rejält men efter ett tag så tänker jag inte lika mycket på den utan det börjar tuffa på allt bättre. Och vädret är underbart men lite växlande och när jag ropar avklädning så stannar bara jag och Ullis och tar av oss medan resten tuffade vidare och verkar öka lite. Hmm, skumt. Precis när jag tar av mig går solen i moln och det blåser till. Burr! Jag ångrade mig och tar på mig igen och vi kör igång. Och vi märker att avståndet ökar fastän vi ligger på bra mycket snabbare än tänkt snittfart. Efter några minuter så samlas ändå gänget ihop sig och det blir snart samma sak igen. Fast jag känner mig nu asstark och har inget som helst problem med varken sträckan eller farten. Helt underbart. Jag väljer dock att samla ihop de bakom och Ullis får jaga ikapp täten istället. En löpare får riktiga problem på slutet och jag försöker skjuta på men snart är det helt kört. Energin är borta och samtidigt har Tokan kommit tillbaka och kollar läget. Han säger att han kan hämta upp löparen och det verkade okey. En till har lite problem men när Robban också kommer tillbaka och kollar läget så drar Tokan och jag snart på och joingar framförvarande. Vi ser att en till löpare får lite jobbigt och vi väljer att dra på för att hen inte skall springa själv i mål men snart nog verkar hen få kontakt igen men då är vi så nära så vi lägger oss tillsammans med gänget. Så underbart att emellanåt trycka på och vi jagade ikapp i farter mellan 4.30 och 5 min/km. Som snabbast nära 4 min/km. Och det efter tre mil och det märktes knappt så visst har det börjat hända grejer. Jag kände dock av ett visst obehag under fötterna och även lite i hälsenan men de stora problemen kom när man stelnat till. Dock endast i hälsenan, resten kändes ingenting. Underbart!

På kvällen sen så delade Ullis och jag på ett mousserande vin, tror det var Gynning. Vet inte vad den heter men klart god! :-)

Just ja! Vi fick nästan ihop 35 km. Några valde att springa några hundra meter extra men jag nöjde mig med 34,66 km. 

     

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards