Alla inlägg den 23 juni 2017

Av Niclas Bernhardsson - 23 juni 2017 23:07

Så var det midsommar och rent naturligt så stressar vissa upp. Men jag tyckte vi kunde ha det lite mer kravlöst och ta det som det kommer. Såvida inte... ja, såvida det inte drabbar träningen förstås! ;-) Ha ha, jag fick med mig Ullis till Safiren Sportsclub, i Trosa, och där var det inte direkt fullt. Men dock en tjej på en Cross Trainer och det innebar förstås att Ullis och jag inte kunde köra samtidigt. Men Ullis var snäll och överlät maskinen till mig då hon vet att det var just den jag ville komma för. Det tackar jag för! Puss, älskling! :-) Efter pussen så var jag då igång men hade lite svårt att få igång hörlurarna men efter ca. 8 (!) minuter var jag igång och nu velade jag inte utan körde igång Def Leppard direkt! Fy bubban vad härligt! Efter en kvart så tyckte jag att det fick räcka med lugn körning så jag körde igång lite hårdare och det blev intervaller. Från början tänkte jag köra hårt i 3 minuter och vila i en och förstås upprepa. När jag var igång med första så känner jag att jag nog var för taggad så det blev istället 2-minutersintervaller. Det räckte gott och väl. Det blev ... *måste kika* ... 6 stycken intervaller. På slutet så kände jag att jag låg och tärde lite på reserverna så känslan fick avgöra. Dock ville jag få in lite kvalitet så här nära inpå Trosa Stadslopp. Det ligger förstås i farozonen då jag inte kunnat springa sedan maran. Men tränat har jag och det rätt bra. Troligtvis så provar jag lite lätt på tisdag och sen vilar jag från löpningen fram till loppet. Och så på med smärtstillande och kör! Givetvis en liten risk men det var ju maran också. Med facit i hand så slet det ju också iofs... Hursomhelst så gick träningen idag bra och lite roligt med pulskurvan på slutet. Det var samma motstånd men det gick liksom inte att hålla tillbaka i vissa låtar så det ser nästan ut som lite intervaller på slutet också! :-)

Efter så käkade vi gott och drack alkoholfri öl med svärmor. Riktigt trevligt och nu är det dags för sängen. Det blir extra kul att träna imorgon bitti då man vet att många har lite ont i huvudet.... Mohahaha! Nädå, jag skall inte vara sån. Trevlig midsommar! :-)


 

Pulskurvan för dagen och sen från Instagram, där finns jag under namnet Enklaresport. Bäst att tillägga att jag inte sminkar mig! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards