Direktlänk till inlägg 14 augusti 2018

Bästa löparklubben!

Av Niclas Bernhardsson - 14 augusti 2018 20:30

Tisdag och efter en liten mjukstart på jobbet så föll det sig så att jag skulle försöka pussla ihop schemat för idrotten. Och det med hänsyn till redan lagda scheman, två salar, slöjden, hemkunskapen, musiken och lite annat smått och gott som tid för omklädning för de små och lunch. Det började iaf ganska lugnt och jag försökte i lugn och ro få ihop det och det är lite som att spela schack, man måste ha många drag klara i förväg. Sen så blev jag tvungen att byta lokal och då kom det fram flera som ville ha sina önskemål inlagda och nu började det bli stressigt och jag kände att det började brinna i knutarna. Jag tål ju stress bra men det här var något i hästväg och jag fick verkligen koncentrera mig. Till slut så har jag något som verkar tåla granskning och sen kan man säkert byta lite sinsemellan och så. Pust!

Jag orkar inte ens kopiera av mitt arbete utan lämnar det till min chef och åker från jobbet. Sen går jag och Ullis till affären och många undrar vad som hänt, jag verkar helt förstörd! :-) Oj då! Syns det till och med. Vi morsar på Thellis och frågar om han inte skall ned till klubbträningen. Njae... kanske, svarar han. Han lovade inget och jag skulle inte vänta på honom då jag erbjöd honom skjuts. Lite gott käk och sen var det dags att packa grejerna och åka ned. Jag kommer först och jag undrade vilka som skulle komma. Tokan skulle ju springa 90 km i helgen, dvs. UltraVasan och Rainy halva sträckan. Jag fixar mig iordning och byter skor. Då ser jag att Tokan och Flaken kommer joggandes och snart nog ser jag att Rainy och Puttis kommer också. Kul! Och vem kommer med bil då? Jodå, visst är det Thellis. Jag känner mig lite stel från start men vill ändå prova att springa och snart är vi alla igång och joggar runt fyra varv. Det känns lite stelt men det verkar inte bli sämre. Som jag sade till någon. Jag vill ju testa att springa så jag vet vad jag skall svara läkaren då hon ringer. Springer jag inte så lär jag inte ha ont alls. Efter joggen blir det lite löpskolning och sen skall vi då dra igång. Tokan och Rainy skall ta det lite lugnare och Thellis typ känna på lite då han inte har sprungit på ett tag. Jag märker att jag direkt kommer i spets och jag undrar förstås om jag gått ut för hårt. Det känns jättelugnt men jag kollar av klockan hela tiden och det verkar vara runt 4.10-4.15 Tanken är först att det kanske är smart att bara ligga i 4.20-tempo Trots att det kändes jättelugnt i början så blir det alltmer jobbigt och jag har lite att jobba med flåset. Första tusingen går på 4.20 så jag tappade lite på slutet och det var lite stumt också. Jag vilar några sekunder över minuten för att hänga på Flaken och Tokan. Fast nu är det lite jobbigare och det känns alltmer stelt. Så stelt att det känns som om det blir kraftlöst i underbenen. Så det jobbiga kommer bra mycket tidigare nu och jag kan inte släppa iväg på slutet och det blir stapplande in på 4.25 och jag får kasta in handduken. Tanken var annars tre stycken tusingar men jag får ta det för vad det är. En start till att börja springa igen. Sen joggar jag ned och det blir 1,2 km nedjogg innan jag går över till att köra lite fys på gräsmattan. Det blir som vanligt sit-ups, plankan och armhävningar i två omgångar innan jag gick över till lite rygglyft, utfall och liggande sidolyft med benen. Även det i två omgångar. Härlig träning och kul att se Thellis och Puttis tillbaka på banan! 


 

Bästa löparklubben - nästa år blir vi många på Trosa Ultra Backyard - TUB!


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards