Alla inlägg den 23 februari 2018

Av Niclas Bernhardsson - 23 februari 2018 17:00

Lördag och TjejVasan. Jag ville ut och träna lite och tänkte väl inte på att det skulle vara svårt att åka på Vasaloppspåren då TjejVasan pågick. Jag åkte ut till Hemus och drog på mig mina skidor. Jag började misstänka att det snart skulle vara försent så jag drog först ett varv på själva skidstadion och sen stakade jag bort till Vasaloppsspåret. Där var det några personer som väntade och väntade. Och väntade. Hmm, en tjej satt och kollade på sin padda och jag frågade när hon trodde de skulle komma. Om några minuter, svarade hon. Och jag väntade. Sen kunde jag inte vänta längre utan åkte ut på spåren och körde mot målet. Men ganska omgående hörde jag helikoptern och åkte åt sidan och väntade. En tätklunga kom med, som jag tror, fem personer, och efter dem var det nog Hanna Falk som jagade. Hon låg ca. 30 meter efter och efter henne var minst lika långt till nästa tjej. Jag glider efter Hanna och märker att hon har rätt dåligt glid och hon har nog fått jobba. I motlutet efter får jag däremot jobba och jag jobbar för att komma undan de bakom. Vid nästa uppförsbacke så kämpar jag järnet då jag inte vill störa och jag hinner smita undan efter den. Tillbaka mot stadion och det fick räcka. Det blev ca. 4 km idag. Inte så långt men skönt att komma ut på snön. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards