Alla inlägg den 13 juli 2019

Av Niclas Bernhardsson - 13 juli 2019 23:00

Upp tidigt för nu skulle vi skjutsa Felix och hans kompis till Stockholm, då de skulle iväg och tågluffa. Men Felix var trött då han var uppe sent igår kväll. Men vi var ute i god tid så det var ingen större fara. Men vi hann knappt komma iväg förrän vi upptäckte att Felix glömt något viktigt så det var snabbt tillbaka och sen iväg igen. Pust! Fast jag skall inte gnälla då jag var precis likadan själv som ung. När vi hade släppt av ungdomarna så fick vi för oss att hälsa på hos "vår" mekaniker. Han som förut jobbade på Sportson men nog tog på sig lite väl mycket, eller kanske var för duktigt så han fick göra allt. Nu jobbade han som chef på en cykelaffär i Hammarby Sjöstad och då kunde man ju samtidigt kolla in på Trisport, som också finns där. Och som vanligt så blir man sugen på en cool cykel och försäljaren är ju trevlig och jag fick provcykla en jäkligt fin hoj. Hmm, och med de hjulen! :-0 Jag fick ett bra pris men det är nog inte läge nu. När är det läge, förresten? Det var en Orbea btw. Sen traskade vi bort till Super-Nikko och hälsade på honom och efter lite snack så bestämde vi att han får montera på Ullis keramiska detaljer istället så att inte vi gör bort oss. Och varför inte kedjan också. Fast den sistnämnda kanske var onödiga pengar men men...  Vi bestämde iaf att vi skulle komma in med cykeln imorgon bitti, när de öppnade. Sen åkte vi vidare och stannade på flera affärer och det kändes som om man aldrig var hemma. Väl hemma så var det, för ovanlighetens skull, ett väldigt lugnt pass på Zwift och det kändes bra. Dock så har jag börjat få ordentligt med skav, ja ni vet vart! :-0 Men det fick bli ett senare problem. Passen skall göras och lite smärta har ingen dött av. Sen försökte jag titta på lite Ironman, på teven, men det gick sådär. Jag somnade nog innan de ens kommit i vattnet. Ja, just ja! Tim och jag tittade klart på "Ready player one"! Klart sevärd och Stephen Spielberg är ju ett geni. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards