Alla inlägg den 22 november 2019

Av Niclas Bernhardsson - 22 november 2019 21:30

Fredag och efter en lite trist händelse på skolan, som vi dock löste så bra vi kunde, så åkte jag hemåt och mitt på vägen så står en riktigt stor gris och trynet tyder på att det är en vanlig gris men färgen påminner om ett vildsvin. Men jag har ju å andra sidan inte sett vildsvin på så nära avstånd. Den här verkar tycka att jag var jättespännande så när jag står still så trippar han fram mot min bil och jag får lite panik och åker lite framåt, då han vid tillfället står på andra sidan. Från mötande håll så kommer en kvinna i en bil och vi drar ned rutorna och undrar vad vi skall göra. Hon verkar också tycka att det är en tamgris, eller vad man nu säger, och jag bestämmer att jag åker in till huset som ligger bredvid. Om inte annat så brukar de ha bra koll på gårdarna nästgårds. Jag åker in till ett hus och knackar på. Efter ett tag så kommer en gammal kvinna och jag förklarar ärendet men hon visste inte var den kunde höra hemma om det nu inte var ett vildsvin. Och med tanke på den rätt mörka färgen så bestämde jag mig för att den fick traska vidare. Den gård jag nu tänkte på, om det skulle varit en vanlig gris, låg åt andra hållet. Så snart var jag på väg hem igen och jag orkade inte mer än att prima golvet, inför gjutningen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards