Alla inlägg den 19 november 2019

Av Niclas Bernhardsson - 19 november 2019 22:00

Tisdag och efter jobb, och lite mat, så var det dags att svida om för lite klubbträning. Det var ruggigt dåligt väder så det tog verkligen emot. Men jag vet att det brukar släppa bara man är igång. Ullis och jag kommer i lagom tid och det är faktiskt några nybörjare som väntar. Det är Pysselsara, Lenis och Oliven samt Twin-Tommy. Så efter en kort samling så joggar vi igång och jag känner att det inte känns riktigt bra med pulsen. Jag har ju förut haft problem att pulsen skenar under uppvärmningen och nu verkar det komma igen. Och jag har förut känt att det finns ett samband med stelhet och jag kan ju inte stolsera med att ha skött någon vighetsträning direkt. Så joggen känns tung och snart är det löpskolning och jag känner att jag flåsar rejält. Och i efterhans så ser jag att pulsen skenade just då. Men efter ganska precis tio minuter så släpper det och det går bra att springa igen. Jäkligt skumt men jag tänker inte så mycket mer på det då. Jag pushar de andra så mycket det går och Ullis kör igång med sitt program direkt. Det som huvudgruppen skall köra. Själv så blir det lite lagom tufft för mig men de andra körde på riktigt hårt! Riktigt kul att se och snart började regnet att strila alltmer. Det var nog det tuffaste hittills, för nybörjarna, och de är riktigt nöjda. Och sådär lagom slut, hoppas jag. Så att det inte sitter i alltför många dagar. Snart börjar det övriga gänget droppa in och körde sin uppvärmning då nybörjargänget joggade ned. Härligt pass och snart så körde vi igång igen och jag bestämde mig för att endast köra två set med huvudgruppen då jag fortfarande inte är helt okey. Men det går allt bättre och det känns bra. Jag fick verkligen bita i och det känns ju lite surt att kolla in tiderna efteråt. Men vilket pass! Regnet började ösa ned och det blåste på rätt rejält. Sjukt häftig känsla och det var tur att det inte började innan passet. Då är det svårt att komma igång. Stort tack till Putte som drog tjänstvilligt och jag försökte ibland gå ifrån några sekunder men det var tufft. Och han fortsatte sedan några set till. Och kul att L-Aura var tillbaka igen efter lite skada. Och vad säger man om Flaken? Jäklar! Det är bara att inse att man får steppa upp om man inte skall få se ryggen på honom nästa sommar. Och grymt pass av Ullis. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards