Alla inlägg den 16 november 2019

Av Niclas Bernhardsson - 16 november 2019 15:45

Så började helgen närma sig och vi hade därhemma laddat rejält för renoveringen som stod i antågande. Nu skulle vi äntligen gjuta golvet, inklusive värmegolv och vattenrör. Tim och jag var iväg på fredagskvällen och det blev Bauhaus, då de verkade ha den bästa lättbetongen i förhållande till priset. Jag hade försökt att mäta ordenligt och väl på plats så började Tim och jag plocka på allt i släpet och när vi sedan skulle betala så står det "Medges ej"! :-0 Men vad f-n! Jag ringer Ullis och hon säger att det absolut finns tillräckligt på kontot och efter att de startat om sin betalterminal så gick det igenom. Eventuellt så trodde vi att det var en spärr som gjorde att man inte fick handla mer än 5000 i taget. Det har var ju nästan det dubbla. På bara betong... Suck! Men jag kör nu på EPS-betong, armeringsnät, vattenburen golvvärme och sist flytspackel som passar till golvvärmen. Och eftersom man måste slutföra det man börjat inom tre dagar så gällde det att allt fungerade då man väl började. Och efter att ha lagt ut mätpinnar, lite varstans, så inser jag att det kommer att gå ut mycket mer lättbetong så hela skiten stannade upp... :-( Så det blir 4-5 påsar lättbetong till och så kör vi igång nästa helg istället. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards