Direktlänk till inlägg 16 augusti 2020

Härliga Visingsö!

Av Niclas Bernhardsson - 16 augusti 2020 23:45

Ullis ville spontant åka till Visingsö och tälta! Ja, varför inte, tänkte jag. Det skulle bli mysigt och varför inte koppla bort skolan lite. Så när Ullis åkte till Nyköping med I så packade jag bilen och det blev lite trångt då Ullis även ville få med sin racer. OM hon nu skulle få tid och lust att köra på den. Efter att ha plockat upp Ullis och dessutom lånat en pump hos Haga Cykel så var vi då iväg. Jag hade glömt att packa ned en pump och jag ville inte införhandla en fjärde stationär pump... Att man borde boka färjan hade vi sämre koll på så när vi åker fram så är det visst dags att åka ombord men vi står i obokade filen men snart börjar någon att vinka på oss att åka fram. Och när vi passerar tjejen så säger hon att det är smart att boka hemresan och det lägger vi på minnet... Väl framme så åker vi uppåt och när vi kommer fram till sandudden så kollar vi in stället och det är säkert ett riktigt Eldorado men det är alldeles för mycket folk och ingenstans verkar det var vara vettigt att slå upp något tält. Så vi åker nedåt igen och efter ett litet stopp i centrum och Coop så fortsätter vi till södra sidan. Där är det också mer fok än sist men klart bättre. Vi passerar också några triathleter som kör ett eget Ironman-lopp. Det är "Ironmanmamman", med viss reservation för vad hon kallas, som dragit ihop ett eget lopp och hon har sällskap av två andra. Så när vi kan så hejar vi och vi kommer ungefär när det är dags för löpning. Men solen tar rejält. Vi hejar och sätter samtidigt upp tältet som vi fått låna från Tanjis. Det känns som en bra plats men det är mycket knott just där. Dock avsides och det rätt snart. Sen ville vi få till lite simning och vattnet kändes riktigt skönt och det var riktigt klart. Och jisses vad häftigt det var! Man såg hur långt ned som helst och det var verkligen en varierande botten. Och eftersom man inte var van vid just den här bottenterrängen så var det lite spooky! Det var så att både jag och Ullis fick nog när det var gråa spöklika växter under oss. Sen simmade vi åt andra hållet och det var verkligen superhäftigt! Jag förstår att man gillar att dyka. Sen var det en del som sett oss som frågade om vi dök så kanske låg man kvar lite väl länge och tittade. Vi avslutade med att äta lite gott på bryggan och det blev hämtmat från Thai-restauranten som fanns på ön. 

På söndagen så hade vi tänkt att träna och ta det lite lugnt men när vi ringer och bokar färjan så finns det bara klockan 12 och sen kl. 21 kvar! Oops! Det var ju inte bra så vi bestämde oss för att satsa på klockan 12 och kanske gå runt i Gränna sen istället. Så vi packar ned allting och byter om för löpning och inlines. Och vi kör ett varv på banan de körde Ironman på. Det är sju kilometer men då jag kör skates så hinner jag vända några gånger och får ihop dryga milen. En kilometer gick på 2.30 och det är ju lite coolt. Det gick faktiskt riktigt bra idag och jag börjar få bra snits på åkningen. Sen snabb avsköljning i vattnet och iväg. Vi tar en kaffe på Persgården och åker sen mot färjan. Vi kommer perfekt i tid och efter färjan så går vi lite i Gränna men så mycket finns det inte att titta på. Det blir iaf lite god glass innan vi åker vidare hemåt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards