Direktlänk till inlägg 20 februari 2023

Lov

Av Niclas Bernhardsson - 20 februari 2023 23:00

Måndag morgon och vad skönt att sova ut! tänkte jag. Jag vaknade nog av att någon stängde dörren och så låg jag lite halvvaken och försökte sova lite. Snart så inser jag att det inte går och ligger och läser lite om hemskheter som skett i närområdet och det är svårt att ta in. 
Sen blir det lite fart på mig och jag röjer upp lite i köket och funderar samtidigt på om jag skall orka med någon förmiddagsträning och kollar upp vad älsklingen tänkt men hon vet inte riktigt.

Jag går sedan ned till källaren, för att röja lite i butiken, men fastnar på en låda som verkar ha böcker i sig. Hm, den verkar jag ha missat och plockar fram den och fotar av böckerna. 
Sedan tillbaka med böckerna och nu har tiden gått lite och jag bestämmer mig för att ändå cykla lite. Jag hann förresten med att kolla husvagnen också. Det blev ju lite läckage där i vintras vilket fick mig att fundera på att byta försäkringsbolag...

Så var det dags och frågan var vilket pass och jag beslutat mig för att ändå testa tvåtimmarspasset. Det går ju att avbryta eller går det förresten? *skrattar*
Upp på cykeln och ERG'n verkar inte fungera så jag ligger hela tiden lite högt och jag tänker att jag kommer att få sota för det senare. Det blir ett av de längre passen och nu har jag inte alltför många okörda banor kvar. 
Det blir lite av en mental kamp och jag får tänka på Kalmar Ironman hela tiden och sådant som gör att man står ut. Smärtan mellan benen är ju inte synd heller och jag börjar fundera på om jag verkligen fått till sittställningen ordentligt. Jag har ju inte på när lika ont på min tävlingscykel men då är man ju å andra sidan mer mentalt inställd på att "stå ut". 
På något sätt så klarar jag av två timmar och snittar 180 watt med både upp- och nedvarvning. Grymt!

Sedan hör Ullis av sig och är sugen på pannkakor och det verkar som vi har det mesta hemma. Det är på gränsen med mjölken men det får bli lite mindre smet bara.

Sagt och gjort. Jag fixar iordning och det smakar jättebra men kombinationen pannkakor och en hel stoor ask med halstabletter gör att magen börjar protestera och det rejält.

Vi tog faktiskt en myskväll och tittade på både Biggest och Superstars och åt lite onyttigt. Typ laddade batterierna.


 
Nä, jag hade inget sug på att joina en bot efter två timmars cykling men tack ändå...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 11 maj 23:00


Lördag morgon och jag satt lite och fnulade på lite saker att ta upp till nästa års TUB-lopp. Det här var ju roligare än man hade trott men kanske också mer jobb än man hade trott innan.  Jag passade på att plugga lite innan jag fick ett ryck och b...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 10 maj 23:00

Fredag och det var lite småsegt att åka till jobbet när de flesta andra var lediga. På skolan så hade jag fått en uppgift att få lite ordning på innergården och snart nog var jag igång. Jag förbannade det faktum att jag glömt kepsen hemma för solen s...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards