Direktlänk till inlägg 6 juni 2024

Plantering

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 6 juni 23:00

Torsdag och det var nog som vanligt på jobbet.

Hemma så ville jag plantera häcken och vi bestämde oss för platsen bredvid paviljongen, det borde bli bra. 
Först så använde jag kantskäraren för att få till en fin kant där vi tänkte gjuta men jag tänkte också att det skulle bli väldigt mycket mer jobb och inte sjutton har jag en gjuten kant runt den andra häcken eller buskar. 
Så jag börjar gräva hålen och sedan bestämmer jag mig för att det andra får växa ihop igen. Hoppas det inte blir några problem. Det är ju bara jack rakt ned i jorden. 
Det blev några extra justeringar och vi fick lite snabbt åka bort till NA Svensson och köpa jord och lite gödsel. Bara hoppas jag inte snålade för mycket med hålen men å andra sidan har de växt bra i bara krukan. 

Så var det dags att plantera och jag fick justera lite till och med facit i hand blev hålen inte så mycket djupare än buskens rötter. Ajdå! Tror dock det blir bra. Bild kommer sen. Frågan är hur mycket man måste beskära. Det sägs att första beskärningen skall vara så de blir 10-15 centimeter höga. Det blir en gigantisk beskärning då de nu säkert är över en meter då de nog stått en tid. 
Det blev riktigt bra och jag känner att det kommer funka utan en kant på utsidan. Det blev förstås en rejäl bevattning då jag var klar. 
Sedan var vi hungriga och bestämde oss för thai-restaurangen i Gnesta.

Det smakade kanon. 
Väl hemma så pluggade jag lite inför Valet och Felix och jag kollade återigen på Physical 100. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 16 juni 23:00

Söndag och efter lite gott kaffe på morgonen så var man igång. Ullis vill gärna ha finfrukost men själv kan jag bara tänka på kaffe innan jag kan börja sortera tankarna. Det blev i alla fall lite mer än kaffe och sedan var vi igång. Jag provade att...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 15 juni 23:00

Lördag och efter lite frukost och morgon-teve så började vi röja lite på tomten och lastade upp på släpet. Sedan åkte vi en snabbis till svärmor och tog lite skräp av  henne också som legat ett tag men det är mitt fel då jag glömde bort det sista. De...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 14 juni 23:00

Fredag och jag tog på mig finkläderna idag och hoppade på bussen. Sista dagen med eleverna och det kändes absolut lite vemodigt men framförallt så kändes det mest jobbigt att jag inte fick ett bra avslut med de gamla eleverna på ett bra sätt. Samt ga...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 13 juni 23:00

Torsdag och idag var liksom sista dagen med min elev på skolan. I alla fall den sista normala dagen och vi avslutade med en längre cykeltur och det regnade lite grand men det störde ingenting. Vi hann också fika lite vid borden vi hade gjort iordning...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 12 juni 23:00

Onsdag och det hinner inte gå så länge förrän jag får meddelande om skolan jag sökt jobb på redan har behöriga sökande och att de därför är tvungna att tacka ned. Jag svarade att jag förstår men undrade om de visste om att, ifall man redan jobbar, in...

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards