Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

Felix frisk, OS-bojkott och hjälmmössa!

Av Niclas Bernhardsson - 22 mars 2008 10:48

Felix frisk och letade påskägg!

På morgonen så mådde Felix bra igen och var uppe och letade påskägg i våran husvagn. Det tog ett tag och jag utgick ifrån principen att inte gömma äggen så mycket och det är ju också ett sätt att gömma! Det tog väl ca. 5 minuter innan han hittade sitt ägg. Tim däremot var fortfarande sjuk och ligger kvar i sängen fortfarande. Men det låter ju hoppfullt att Felix tillfrisknade så fort fast han var så febrig igår.

Felix satt och jobbade ihop ett nyhetsbrev nu på morgonen med mig och vi har precis skickat ut det. Det handlar om en riktigt cool och nyttig produkt...


Ribcap!

Ibland så passar det ju inte att ha hjälm och vissa tycker även att det är lite skämmigt så nu finns det - Ribcap - som är en hjälmmössa med en särskild fiber som hårdnar till vid slagvåld men ändå är mjuk på huvudet! Tror och hoppas, för mångas skull, att det blir en succé. Men nog om jobb nu! Nu tycker jag att vi skall diskutera...


OS-bojkott?

Vad vinner vi på det? Att styrandet i Kina är under all kritik är ju ingen hemlighet och det är avskyvärt men vinner vi verkligen ngt på att bojkotta Kina? Att strypa handeln borde ju iofs vara effektivt men det är ju inte ngt lite fjuttland vi pratar om och det får förstås stora konsekvenser på hela världsekonomi om det blir utbrett och påverkar förstås. Kanske är det bättre, det tror iaf jag, att just ha ett OS i Kina för att öppna upp och inbjuda till dialog. Ju mer öppet det blir - ju mera chans till demokratisering! Och så är det förstås även väldigt roligt med OS för väldigt många, det får ju inte glömmas bort. Så vad är bäst? Att bojkotta eller vara med? Delta gärna i mon omröstning. Jag väntar lite med att rösta själv men jag tror det går att läsa mellan raderna var jag står! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards