Direktlänk till inlägg 29 april 2022

Trevlig överraskning

Av Niclas Bernhardsson - 29 april 2022 23:00

Fredag och det var som vanligt full fart på eleverna och jag skjutsade som vanligt ut några som "dammsugit" kontrollerna i närområdet. Det var perfekt då jag kunde vara med och både inspirera och förstås vägleda dem sådär lagom mycket. Det sistnämnda behövs dock mindre och mindre för de är så duktiga!

Motion fick jag också för jag har åkt till Emils backe och det är klart kuperad terräng där. 

Under sista lektionen så klarade dock eleverna att själva ta sig en bit och sista 20 minuterna blev det lite spel med några elever som hade startat lite tidigare och när jag tittade till på min mobil så ser jag att Ullis skickat och undrat om jag har lekion. Jag börjar skriva men ser samtidigt någon i ögonvrån och då ser jag ju att Ullis står utanför dörren och jag släpper in henne. Lektionen är nu slut men jag låter några elever vara kvar och spela pingis så plockar jag undan lite i hallen och ser till så att allting är stängt. 

Vi larmar på och låter den gamla bilen stå kvar och tar hem en lånekärra då Tims säng kommit. 

Ullis och jag skall åka in till Nyköping men då Tim jobbade kväll så kunde vi inte hämta den så det får bli imorgon. 

I Nyköping så parkerar vi och snart är Ullis på plats för att fixa naglarna och jag strosar runt lite i butikerna och hittar lite till både bil och lite till morgondagens lopp. Ni som varit med förr vet vad jag pratar om men skvallra inte! :-)

Ullis skulle egentligen varit med men vågar inte riktigt riskera loppen framöver och det är nog smart. I mina ögon skall man alltid ge sitt bästa då man har nummerlapp på bröstet men visst. Det går ju att verkligen sätta upp ett mål innan och vara nöjd med det och i just det här loppet så går ju det. Problemet med mig är att om jag bryter ett lopp så blir det lättare att bryta nästa gång och man kan absolut dra paralleller med ett lopp som liksom inte har ett slut. I det här loppet så får man alltid starta ett nytt varv om man lyckats tagit sig 6,7 km på en timme. Det är för övrigt Trosa Ultra Backyard jag pratar om och jag har förut varit rätt negativ till sådana här slitsamma saker där det inte handlar om vilken fart man springer i men det är ju mer komplext än så. I det här loppet så vinner man ju inte på att springa för fort för att liksom vila innan nästa start utan det gäller att springa smart genom hela loppet. Med både gåpauser och lätt jogg samt förstås ha lite tid till både toalettbesök och intagande av mat. Jag har ju å andra sidan haft lite svårt för förändringar och visst har jag börjat ändra åsikt så om några år ser ni mig nog på startlinjen. Bara jag fått lite ordning på kroppen. Pannben har jag ju men nog inte bästa förutsättningarna i övrigt. 

Hursomhelst så tar vi oss hemåt och väl hemma så öppnar Felix och vi fixar lite till kvällen. Varken jag eller Ullis är hungriga så det blir bara lite smått och gott som nötter och vindruvor och jag tror jag tog en macka och lite kvarg också. Det slutade ändå med att jag kände mig svullen och proppmätt.... 

Vi tittade på the Masked Singer i efterhand och lade ifrån oss mobilerna. Jag var relativt säker på Malin Åkerman men när Pernilla säger Malin Berghagen så hajade man till men det var ju inget man hunnit reflekterat på så jag behöll min gissning på Åkerman och där gick man ju bet. Det är ju verkligen kändisar som både ung och gammal vet om. Nja, Lasse Holm, tidigare, var ju inte så lätt för de yngre men jag är fortfarande sur att han förställde rösten så mycket och sjöng dåligt med flit. Men det finns ju värre saker att vara upprörd över...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 10 maj 23:00

Fredag och det var lite småsegt att åka till jobbet när de flesta andra var lediga. På skolan så hade jag fått en uppgift att få lite ordning på innergården och snart nog var jag igång. Jag förbannade det faktum att jag glömt kepsen hemma för solen s...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards