Alla inlägg den 9 april 2022

Av Niclas Bernhardsson - 9 april 2022 23:00

Lördag och idag skulle jag och Ullis upp till Stockholm, för att bo på hotell. Peter och Anette var redan där då det var värsta snöovädret i Sandviken. De hade alltså åkt en dag tidigare. 

Idag blev det dock tåget för mig och Ullis. Det är ju bekvämt och man slipper dyr parkeringsavgift. På den negativa sidan var dock att det kändes som om man var på väg till kryssning, då man kom med sin lilla trolley. Eller vad heter det? Kabinväska med hjul i alla fall. 

Rätt som det var så känner vi att det är rätt bråttom och vi får gå på i en rask takt. Det är lite typiskt oss att vara ute i sista stund och tåget väntar ju inte. Jag fastnade väl i ett schackspel... 

Snart är vi på väg upp och jag reagerade på att tåget går rätt fort. När jag såg på skärmen så var det nog 195 km/h. Imponerande. 

När vi kommer upp så är det rätt nära och vi skall bo på Haymarket. Peter möter upp och vi checkar in och uppgraderar oss, då det fanns läge för det. Skall man bo fint så gör det väl inget att man betalar 200 kronor mer, tänkte vi. 

Sedan gör vi stan och jag gav ett förslag på att spela plump och vi köpte en kortlek men jag smög även ned ett roligt spel. Det heter "Ska vi slå vad" och jag tror att jag spelade det hos Magnus ett år. Det är som gjort för att man både skall ha roligt och bli lite osams! :-D Nädå! 

Det var ett roligt initiav av mig, tyckte de övriga och vi hade riktigt kul! Ullis utgick som segrare och jag som tvåa.

Sedan hann vi med att parti plump också och jag som redan räknat bort min bror Peter som segrare fick se mig besegrad av just honom. Surt men också lite kul! Grattis! :-)

Det blev en lång men rolig dag och vi fick även prova en IR-säng. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards