Alla inlägg den 25 april 2022

Av Niclas Bernhardsson - 25 april 2022 23:00

Måndag och jag försökte ta tag i några saker men jag kom också på att jag nog behövde ta tag i en gammal studieuppgift och den var rätt krånglig. Det handlade om svensk grammatik och det låter kanske inte så krångligt men på den här nivån så var det just det. Det handlade om att man skall definiera saker som; normativ grammatik, satsflätor, grammatisk metafor, ideationell metafunktion, autonom syntax och en hel del andra saker och ingenting av det verkar så enkelt. Jag gillar ju svenska språket så jag kommer nog kunna sätta mig in i det men nu är jag verkligen i startgroparna och först så skummade jag bara igenom två böcker för att försöka få mig en större bild av det.

Sen blev jag så trött så jag slumrade nog till och däremellan så analyserade jag några mensa-frågor för att se hur man kan tänka för att några riktigt höga poäng. 

När sedan Ullis kom hem från träningen så blev det lite te framför teven och om jag inte missminner mig så tittade vi på både Mästarnas mästare och Superstars. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards