Alla inlägg den 22 april 2022

Av Niclas Bernhardsson - 22 april 2022 23:00

Fredag morgon och idag värkte fötterna och jag hade lite svårt att gå på morgonen. Det blev en hel del friidrottsträning igår och det kände jag av idag. Troligtvis är det en och annan elev som också märker av det. 

På skolan var det en hel del orientering men också lite friidrottsträning men idag stod jag mest på sidan av och instruerade då kroppen protesterade. Det var dock givande också och jag kunde verkligen se och vara där och peta på detaljer. 

Sen hem och landa lite. Fortfarande var det ingen elev som sagt något men på affären så stötte vi på en mamman som hade berättat för sitt barn, tillika min elev, och hon hade blivit ledsen. Troligtvis sipprar det fram och då tar jag det därifrån. Jag skickade i alla fall lite referenser och jag är rätt taggad på den skola jag var på intervju på. Jag har skickat till några andra också men den här tror jag passar mig bäst. Mer går jag inte in på. 

Ullis och jag tog förresten en sväng till Västerljungs blommor och köpte, ja just det, blommor. Det blev även glass och det smakade kanon. 

Sen tog jag ett sista ryck med motorcykeln och ställde fram nya bilen vid motorcykeln för eventuell starthjälp. När jag öppnar upp både huv och tar bort sadeln så hittar jag inget batteri och kommer på att det stod i källaren. Jag laddade en skvätt till, för någon vecka sedan. Jag tänker väl att det inte är någon idé att försöka starta men det verkar kicka till när nyckeln kommer i så jag gör ett försök och den startar direkt! Wow! Den behövde alltså bara lite hot om överladdning från vår V90! 

Jag låter den gå några minuter och kör sedan ett litet varv runt parkeringen och Ullis gör tummen upp. 

Sen ställer jag den och låter den gå några minuter till och en tant verkar irriterad då den låter lite så jag går bort och stänger av den men då försvann hon fort. Hon blängde upp på hyreshusen så de som bor där fick visst ta skiten.... 

När Ullis kommer så pratar jag om att det nog är dags att lämna in den för nya drev för kedjan hänger och när jag visar det med skon så inser jag att killen som bytt däcket sist har smörjt upp kedjan så nya skorna fick även en släng av olja. Det räckte inte med Västerljungs djupa kärr. Hmm...

Jag forsätter sedan med att slänga på taket på paviljongen men då jag gör det själv så dammar det rejält och jag drar allt över huvudet och inser att en del av dammet är fågelskit och jag börjar få lätt panik så när taket är på plats så ser jag att jag typ kritvit och springer in i duschen! :-0

Det var skönt med en dusch och sedan blir det några kast med discarna och några sitter riktigt bra. Jag provade att kasta några kast med några elever på skolan men då var det en vanlig frisbee och det är verkligen annorlunda. 

På kvällen blev det Masked Singer och alla blev riktigt förvånade att det var Peter Magnusson och han gjorde det riktigt bra. Jag var nog mer inne på Jonas Björkman men då Måns inte vara inne på det spåret så kändes det avlägset. Han borde ju ha koll då de samarbetat så mycket men det hade ju å andra sidan inte David om Peter. Hursomhelst så hade jag rejält fel. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards