Alla inlägg under mars 2008

Av Niclas Bernhardsson - 15 mars 2008 22:58

Cykling!

Ullis (min kära fru!) och jag körde "Tystbergarundan" ihop och vi stannade till i Tystberga (nästan) och tog en fika hos hennes jobbarkompisar och det var trevligt. Lite suspekt kändes det då det redan var främmande hos dem och det var inköpt 4 "dammsugare" och en princesstårta. Jag fattade inte först att det var de främmande personerna som köpt tårtan utan trodde i min enfald att det var dem vi kom till, som hade köpt tårtan. Så jag högg ju in i en dammsugare och i princesstårtan utan att skämmas! :-) Men det var trevligt med en paus och sedan fortsatte vi. Det var även behövligt med en paus för det var runt 6-7 grader bara! Alltså rätt kallt! :-0 Med rak sidvind på slutet innan fikat så var det ett måste att stanna men jag kände mig rätt utanför faktiskt. Då passade det bra att herrskapet ville ha lite hjälp med några klockor de köpt av mig. Det vara snabbt avklarat och frun i huset fick demonstrera pulsfunktionerna! Sen var det dags att bege sig hemåt och då hade tyvärr vinden bedarrat då det blev ingen hjälp hemåt.


Sen var det förstås Melodifestivalen men innan dess så hann vi besöka min mormor och det var rätt trevligt. Lite fika och prat och sen hann vi in på Hemköp innan Melodifestivalen.


Och vad tyckte jag då om Melodifestivalen?


Charlotte P.

Nja, visst var det bra men ändå ingen vinnare i mina öron. Då var både Sibel och Sanna bättre!


Rongedal!

Härligt sound men ändå inga vinnare!


Amy Diamond!

Härligt ungt och friskt men ingen tillräcklig stark låt


Christer Sjögren...

Riktigt riktigt dåligt! Jag förstår fortfarande inte hur han kunde komma till finalen...


Sibel och Sanna!

Bägge var grymt grymt bra!


BWO

Bra men ändå inte nog bra...


Nordman

Sämst i startfältet! Ja, förutom Christer "miljondollar-baby" Sjögren förstås!



Av Niclas Bernhardsson - 14 mars 2008 00:04

Vaknade vid 12 av att telefonen ringde! Var helt död även idag och det märks att inflammationen i knät påverkar resten av kroppen. Åkte sen och hämtade lite saker på Ullis jobb. Var märkbart trött även på kvällen. Försökte jobba lite med ett nytt e-mailbrev men det nya formatet känns inte riktigt bekvämt. Har också fått höra att det inte har varit lika många som sökt till det nya jobbet och det kändes som om jag låg bra till. Det är bara att hoppas. Men först skall jag få till ngn introduktionsträff om Powerslide och samtidigt köra en föreläsning om skidglid. Siktar på om ett par veckor, det borde funka. Hoppas att jag fått några coola Blades tills dess bara! Ullis och jag var och tittade lite på Felix som tränade fotboll idag och han var duktig men det brukar han vara. Det värsta brukar vara att ta sig dit men idag var han sugen på att spela. Imorgon så skall jag ut på cykeln och jag ser det som ett avstamp mot nyare tider! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 13 mars 2008 19:14

Nä, det är inte den nya religionen utan mitt smeknamn på doktorn jag fick idag! Det var inte några försiktiga rörselser utan det var bryskt och rätt på varvid jag skrek ut min smärta. Han konstaterade lugnt att jag nog behövs sövas då jag var känslig! :-0 Tack för den! Om man är inflammerad och svullen så gör det ju jävligt ont! Så nu väntar jag på att få det hela förankrat hos Nyköpings landsting sen skall jag under kniven, eller skall vi säga under titthålet?


Apropå religion så är väl Beliveinnoschism ett bra namn? ;-)


Besöket hos Powerslide-återförsäljaren gick bra och det var dessutom mycket trevligt. Så nu har jag lagt en provbeställning på 4 st. Spännande! :-)


Är riktigt sugen på att få komma igång och träna lite mer och nu börjar jag bli motiverad!

Av Niclas Bernhardsson - 12 mars 2008 23:00

Knät...

molar och molar, till slut fick jag nog och gick hem från jobbet. Klarade ju inte av att tänka klart på slutet vilket kan få förödande konsekvenser när man skall sköta en NC-maskin där vissa verktyg kostar runt 10 000 kronor styck. Men det var framförallt att jag inte orkade vara kvar. Kan vara bra att få lite sömn innan man skall iväg till Stockholm imorgon bitti också.


Homofobi och lite annat!

Påven anser att homosexualitet är roten till det mesta ont och Carola anser det vara en sjukdom! Och så anser dem kristendomen vara en kärleksfull religion... Kan vi inte bilda en anti-relion fast då ändå inte behöva kalla sig ateister. Man får tro på vad man vill men ha värderingen att ALLA är lika mycket värda och att kärleken är en huvudingrediens i vår nya tro. Skall vi kalla den för LOVE? Nä, det lät för mycket 70-tal! NATURAS? Nä, det låter alldeles för naket! Det viktigaste är att vi känner att vi är viktiga och betyder ngt. Vi kan förändra världen, om vi vill. Du kan, jag kan. Gissa om jag börjar flumma iväg nu! ;-) Skämt åsido, var vänlig mot andra så har du gjort en stor insats. Tror Ni att jag börjar bli nervös inför morgondagen? Jovars! Btw så skall jag försöka hinna med att kika in på Powerslide-sortimentet imorgon. Om Ni undrar vad det är så kan Ni kolla in på www.powerslide.de - Nordic. Tror det kan bli den nya flugan. Jag kommer att dra igång ngn typ av Powerslide-klubb snart med några träffar då och då. Förhoppningsvis kan det bli lite tävlingar också men just nu är det natti natti för mig!

Av Niclas Bernhardsson - 12 mars 2008 12:17

Det värker och molar i knät så jag har har svårt att somna på nätterna. Fastnade dessutom framför Millenium i natt och den var ju grymt bra. Lite svårt att bara komma in i en serie, för det antar jag att det är.


Sen vaknade jag av att telefonen ringde i morse och sekundrarna senare så ringde även mobilen och då svarade jag. Det var mamma som skulle komma och hälsa på. Det var trevligt och jag visade på lite nymodigheter inom datorvärlden för hennes gamla dator, som hon för övrigt fått från min bror, håller inte måttet. Tyckte hon kunde köra med Acers bärbara 17-tummare! :-) Sen lurar jag på henne ett byte med min 15,4-tummare! ;-) Nädå, det skulle jag aldrigt göra men som Ni märker så skulle jag gärna vilja ha den där 17-tummaren. Ett riktigt as är den på hela 3,6 kg. Inte riktigt så att man vill att alla skall släpa runt på den. Skall jag ha en till dator så blir det nog en sån men efter att ha provkört den hos mamma sen! ;-)

Hon vill dessutom ha en prisvärd skrivare/kopiator, förslag?

Av Niclas Bernhardsson - 11 mars 2008 21:39

utfördes idag men det var nog ingen vacker syn. 17 kg mer än bra löpform (fast då ser man ut som en sticka) och benhinnorna tog stryk direkt. Fick t.o.m gå några ggr. Ullis ville att jag skulle komma och hämta bilen i Trosa så hon kunde springa hem och tänkte att jag kunde ta cykeln dit men jag sprang istället. Det tog c. 43 minuter och sträckan är väl 7,3 km. På slutet, inne i Trosa, så var det inte lika blåsigt och det gick att springa på lite bättre. Har rätt ont nu på kvällen. Men jag skall ju snart in till läkaren på Sophiahemmet. Btw så är jag grymt trött på att folk skall pilla mig på magen bara för att jag inte är i min normala form. -Ge f-n i mitt fett! Kan förstå att blivande mammor blir sura.... Bäst att lägga ut en bild snart så Ni inte tror att jag är rena rama Michelin-gubben! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 11 mars 2008 19:43

Kommer att ta in Powerslide i mitt sortiment och kollade runt lite bland folket på verkstaden om de var intresserade och typ 75 % av de jag tillfrågade är jätteintresserade. Verkar spännande! Är själv grymt sugen på att testa!

Av Niclas Bernhardsson - 11 mars 2008 10:44

Kalla!

Glömde ju nämna Kalla igår! Vilken tjej och hon verkar ju ha fötterna på jorden, kul!

Tycker det är rätt lågt av vårt östra grannland att vara så tvärsäkra på att våra svenskar dopar sig. Det är inte vi som åker fast och vi har en sund och schysst idrottsfilosofi här i Sverige. Att vi däremot har kommit fram på senare år beror ju på att toppresultaten har uteblivit runtom i världen och det beror ju givetvis, kan man förmoda, på att dopingen börjar försvinna. Testerna fungerar helt enkelt, det visas ju verkligen av att det är relativt många andragångsfuskare som åker fast. Ren och skär logik! Sen måste det till tuffare straff. Uppenbart fusk skall direkt leda till livstids avstängning! Har man fuskat inom idrotten har man inget där i tävlingssammanhang att göra.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards