Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

Härlig yoghurt med smarriga blåbär!

Av Niclas Bernhardsson - 9 maj 2008 01:10

Ullis visade att hon brukar ha i lite frukt i sin vaniljyoghurt och sen dess så har jag verkligen fått smak på det. Typ varje kväll tar jag lite grand så det kan vara förklaringen till att alla bär försvinner i frysen men jag har party iaf! :-)


Som vanligt så tog jag en bastu på jobbet och traskade hemåt i mina shorts och småfrös lite grand då jag inte ens hade strumpor på mig. Fråga mig inte vad jag inte hade mer på mig bara. Sen kom jag hem och vattnade lite på buskarna och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet och verkar det inte som om buskarna redan har växt lite eller inbillar jag mig bara?


Efter det så skulle jag in i huset och givetvis så hade jag glömt nycklarna på jobbet och fick ringa på. Slängde på vattenkokaren och tinade upp lite blåbär som jag sedan som bekant smaskade i mig med lite vaniljyoghurt, det smakade kanon. Och kaffet var inte heller dumt. En del har lite svårt för kaffe sent på natten men mig har det aldrig gjort ngt. Jo, en gång men då var jag nära att gå in i väggen, har jag för mig. Då var det inte så smart att hinka kaffe, märkte jag. Ser att jag hade 83 unika besöka igår, torsdag, men det är ju inte så konstigt med relativt många besökare då man skriver rätt mycket.


Imorgon skall jag träna 2 lag inför kommande SN-boll, se gärna på www.sn-bollen.se Det blir kul fast jag har inte gjort ngt särskilt träningsprogram. Tänkte återigen försöka ge dem lite Aha-upplevelser och förhoppningsvis så lyckas jag vinkla det så att det blir spännande. Får väl ta visselpipan och försöka stanna upp spelet och peka på olika möjligheter. Visslar jag för ofta så får jag väl pipan nedstoppad i halsen! :-)


Vore också kul om jag hinner få ordning på tomten inför gjutningen som jag tänkt göra. Tänkte jag skulle få klart på det innan vi fyller på grus.


Nä, nog från mig för nu, nu väntar sängen!

 
 
Bim H-D

Bim H-D

9 maj 2008 23:09

*s*
Är det bara när det är inloggning på bloggagratis/blogg.se mm som man får mer besökare om man bloggar varje dag... eller flera inlägg per dag? Fungerar INTE hos mig, hihihi... lovar... sällan nya inne - undrar varför, hm...
Må så grankott...

http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

 
Ingen bild

Niclas B

10 maj 2008 21:40

Angående hur många besökare man får så beror det nog på hur det indexeras. Blogga gratis verkar vara bra på det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards