Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Har Malin Berghagen legat med Hans Fahlén?

Av Niclas Bernhardsson - 17 juni 2008 09:25

De veckor som jag jobbar kväll så brukar jag inte lyssna på "Favoritmorgon" med Malin Berghagen och Christian Hedlund men nu stod visst radion på då jag vaknade och som i en dimma så hörde jag att det handlade om att man fick ställa vilka frågor som helst till Malin Berghagen. Christian tyckte visst att det skulle vara som "Skjutjärnsjournalistik" så gärna så smaskiga frågor som möjligt, enligt honom då. Han blev helt klart besviken då det bara kom några söta snälla frågor så han tyckte att det skulle vara frågor som typ: - Har du legat med kändisar som inte media vet om? - Men självklart, svarar Malin! Media vet inte allt om mig. Christian fortsätter och undrar om hon legat med Hans Fahlén vilket får Malin att lugnt konstatera att de fortsätter programmet och skall ringa upp en person. Hans Fahlén svarar och efter lite småsnack så säger Malin att Christian har några frågor men då Christian inte får fram ett ord så avslutas då samtalet lite senare med en storskrattande Malin Berghagen! Att vara skjutjärnsjournalist är visst inte så lätt! :-)


Man kan faktiskt dra lärdom av det här. Det man inte vågar fråga själv skall man ge sjutton i och inte dra några förutfattade slutsatser av. Igår så fick vi, jag och Ullis, en fråga om vi var osams med sonen. Nä, svarade jag. Varför frågar du det, undrade jag till samma person som tidigare rätt ut sagt att mitt och Ullis förhållande inte skulle funka. Ja, en del är inte sanna! :-) Det tragikomiska är att det snarare var hennes barns förhållande som sprack. Hursomhelst så sade hon att Tim satt i busskuren och såg riktigt sur ut. Nä, det är inte Tim, svarade jag men vi var förstås tvungna att åka förbi och se vad det var för kille. Nåja, det var inte alltför olikt och det var ju bra att hon ändå sade vad hon tyckte så vi fick chansen att dementera. Tim var hemma och hade precis stigit upp ur sängen, den sjusovaren! :-)


Och varför skulle då inte vårat förhållande funka? Anledningen var att vi då jobbade mot varandra och det var helt och hållet för Tims skull som i hela sitt liv haft stora problem med sin mage och under de första 1,5 åren haft stomi och senare en sort knapp på magen som han får medicin i på kvällen. Sen har det rullat på men nu jobbar iaf Ulrika ständig dag och jag varvar. Nu funkar det så bra för Tim så jag försöker få ett bättre jobb med bara dagtid. Men sana in corpore sano - kärleken besegrar allt! Tack för att du finns, Ulrika!

 
 
Malin

Malin

17 juni 2008 10:40

Tänk om människor kunde sluta sko sig på andras olycka? Framför allt skulle de sluta spekulera i hur andra har det och fokusera på sin egen skit. Förstår av ditt inlägg i dag att ni inte har haft det lätt. Nu var inte mitt barn sjukt, men hon hade mycket svår kolik och skrek i 9 månader och har börjat sova NU för ett par veckor sedan (hon är 2,5 år). Självklart blir det slitningar i äktenskapet, men som du skriver "Kärleken besegrar allt".
"Det som inte dödar, härdar"
Svara personen i fråga nästa gång att "Ja, alltså nu har vi separerat och jag har kastat ut kärring och ungar". Då får de något att prata om och vad jobbigt det kommer att bli när de kommer på att de faktiskt har farit med osanning, eftersom ni inte alls har skilt er *skrattar*.

http://lillskogen.just.nu

 
Ingen bild

Mackan

17 juni 2008 13:54

Om det finns "relationsföredömen" så tycker jag att ni är ett sådant! :-)

 
Ingen bild

Niclas B

17 juni 2008 18:24

Kan ju säga att det var väldigt tufft då det var som värst. Då var det viktigt att vara stark. Då den ena inte orkade så steg den andre fram. Det var skönt. Han hade eller har förresten, Hb Hirsprung eller som det också kallas, Gaganglienos. Han saknar alltså ganglieceller på en stor del av sin tjocktarm vilket förstås har ställt till problem. Efter att stomin lades ned och en större bit av av tarmen var borta så tyckte en doktor att det nu var Tims fel att det blev "olyckor"! Vi skulle alltså skälla på honom och till slut så orkar man inte, man tappar sans och förstånd. Ja, jag skäms så här i efterhand, mår riktigt illa, för det var ju inte hans fel. Sen då vi förstod att det inte var hans fel alls så fick man en annan förståelse och när han sen slutligen fick sin chaitknapp så blev det plötsligt kanonbra! Lite strul i början men nu funkar det riktigt, riktigt bra! Det blev en nystart för oss alla! :-)
Slitningar är jobbigt! Förståelse och omvårdnad är nog nyckeln. Vet man varför så blir det lättare.

Nä, det skulle jag aldrig kunna säga fast jag förstår ju vad du är ute efter! :-)

Tack för inläggen Malin och Mackan!
Oj, relationsföredömen! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards