Alla inlägg den 29 december 2009

Av Niclas Bernhardsson - 29 december 2009 23:22

Rätt så ofta går jag in i sportbutiker och kikar lite men det är ofta jag får bita mig i tungan. Inom längdskidåkningen så tvingas folk på olika vallor. Hörde häromdagen en tant som suckade över allting som behövdes. Sedan plastskidorna kom blev det massor av vallor och allt som man skulle göra.

Tänk så konstigt att det behövs glidvallor för ett egentligen ganska bra material. Till folk som bara vill motionsåka... Och sicklar man skidan så behövs det inte alls ngn glidvalla då skidan i sig har bra glidegenskaper. Men det upplyser såklart inte vanliga sportbutiker kunderna om, det kan man iofs förstå men snacksaliga säljare tvingar ju på kunderna allting! Det är ju sjukt!

Och på ett ställe så ser jag en säljare som skall sälja ett par mjuka skidor till en ganska överviktig person och det med säljargumentet att det var ett hårt spann på dem! Kunden förstod ju ingenting och när säljaren försökt dra bladmåttet under så gick det ju inte.... Asch, det måste ha fastnat, sade han... Jodå, det hade det!

Av Niclas Bernhardsson - 29 december 2009 22:11

Satan i gatan vad kallt det är! Termometern visade på runt 24 minusgrader och det gör t.o.m ont i näshåren! Men det är förstås en torrare luft så det är absolut inte lika jäkligt som det hade varit nere i gamla Vagnhärad. Då hade det varit förenat med livsfara att gå en längre bit. Men här slängde jag på mig en aritrim-mask och då var det inga problem. Fast lite jobbigt var det då jag hade lite för tunna handskar. Träningen blev iaf inställd, det var alldeles för kallt!

Men vi orkade med att tvätta idag, det blev lite för dåligt på klädfronten. Och jag provade lite skidskor också. Måste nog köpa mig ett nytt par och jag är även sugen på ett par nya skidor. Det vore najs men till vilken Niclas skall jag köpa dem? Jag har ju liksom gått upp typ 20 kg i vikt och inte är det bara muskler...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards