Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

2 mil på Häradsvallens skidspår!

Av Niclas Bernhardsson - 10 januari 2010 22:39

Så var det dags för säsongens första skidåkning på hemmaplan och jag hade vallat igår kväll och det stämde ju inte alls längre. Men jag provade ett varv och det var riktigt bakhalt. Tyvärr så hade det blivit för mycket skräpmat i helgen så jag fick rejäla refluxbesvär och slembildning i halsen. Och med ansträngning så höll jag på att kräkas i spåren. Sen var det några bra killar i spåren och löjlig som man är så tävlar man liksom mot dem. Jag höll undan och drog även ifrån lite men efter det varvet, som är runt 6,5 km, så åkte jag upp till stugan och vallade om. Där träffade jag Pelle Bång och snackade lite med honom. Han tyckte att jag gått upp lite och det är ju sant. Lite hårt att höra det kanske men det var ändå inte för att vara elakt. Och det är ju klart. Nu väger jag 95 kg mot normala 73-75 kg. Det gör ju inte att det går fortare att åka längdskidor direkt...

Men jag drog iväg igen och nu tog fästet mycket bättre, iaf i början. När jag åker om en kvinna så viker hon sin stav utåt så jag får nästan slå bort den när jag skall förbi. Det är på vippen att vi åker omkull för spåren gick visst ihop precis där och det kunde ju inte jag se som kom bakifrån. Efter det varvet så kör jag ytterligare ett varv men nu tappar jag tekniken rejält då jag börjar bli trött och dessutom så kommer en rätt duktig kille en bit bak så jag kämpar på. Kanske lite töntigt att "tävla" så men det är ju alltid en morot. Fästet verkar bli sämre och kanske är det spannet som släpat i lite. Dessutom har det börjat snöa och då blev glidet lite sämre också. Men fästet kom nog tillbaka lite grand ju mer det snöade.

Väl tillbaka i stugan så är jag jättesvettig och det är bara att inse att den nya jackan jag köpt inte fungerar för sport!

Totalt så blev det runt 2 mil och tiden har jag ingen koll på. Efteråt så fick jag rätt ont i ryggen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards