Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Blir galen på förkylningen - fick se matchen från bilen!

Av Niclas Bernhardsson - 18 april 2010 21:58

Så var det då träningsmatch mot Harg och eftersom jag hade så ont i halsen så skulle jag stå över. Men de andra ledarna ville att jag skulle skriva ned hur jag hade tänkt det och jag ville förstås även vara med men vågade som sagt inte. Förkylningen blir ju aldrig bra och under helgen blev det halsonda etter värre. Så jag skissade ned hur det skulle spela och precis innan grabbarna och Ullis skulle åka iväg så kommer jag på genidraget att jag kan ju sitta i bilen och titta på! :-)

Väl framme så blir lagledaren förvånad att jag är med men jag förklarar planen. Inne i omklädningsrummet så drar jag riktlinjerna men jag har totalt missat att det är 9-manna och inte 11-manna! Ooops! Ingen annan reagerar heller men det viktigaste är ju ändå känslan vad de skall tänka på. Sen lämnar jag över till den assisterande och lagledaren och drar iväg med Ullis i bilen. Vi parkerar ganska nära planen och det blåser rejält och det var nog smart av mig. Strax efter kommer även "Mormor" som vi kallar henne då hon alltid är med och visst är hon även mormor till en i laget som dock inte var med idag.

Spelet drar igång och vad är det som har hänt. Helt plötsligt är de med och kämpar om allting och spelar som lag! Riktigt kul och vilka kombinationer! Visserligen så hade vi några 95:or med men det var ganska jämnt med ett visst övertag för oss. Vi låg dock under men tog ikapp och gick förbi.

Ah, det var riktigt kul och vad mycket man fick se när man slapp bekymra sig för bytena hela tiden. Inte för att jag kanske skall sitta i bilen men det gav ett annat perspektiv och man fick koll på hur alla spelade. Det roliga var att alla verkade passa in riktigt bra där de blev placerade och det är nu bara några småjusteringar som krävs.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards