Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Slarvig på att blogga - får skärpa mig! Träning och match!

Av Niclas Bernhardsson - 2 juni 2010 22:24

Försöker att förbereda mig på att stå helt på egna ben med företaget vilket gör att bloggeriet kommer lite i andra hand. Kanske lite synd för det är ju ändå ett skönt andningshål att få skriva av sig. Så var har hänt sedan i lördags då?

Jo, på söndagen så ville Ullis ut och springa på en grusväg som hon gått och varit lite nyfiken på ett tag. Det var en jobbarkompis till henne som snackade om att man kunde komma ända fram till Västerljung och den började redan i Vagnhärad. Lite skum att man har så dålig koll på vägarna som ligger så nära men visst var det så, iaf nästan. Vi hade bestämt oss för att både gå och springa, precis som vi kände för. Och vi började att jogga i rätt skönt tempo, inte så lockande att gå mitt i samhället och var tysta nu! Jag jämför mig med mig själv bara! Och jag vill komma tillbaka till gammal form - minst! :-) Hursomhelst så känns det rätt bra men i backen efter gamla Vägverket så viker vi då av under viadukten då vi tror oss komma rätt in på grusvägen och fortsätter vägen bort. Där börjar vi att gå lite och funderar på om vi kommit rätt. I princip så börjar vi lite försiktigt med att gå i alla uppförsbackar och springer resten. Men sen tar det stopp. Vi kommer fram till en grillplats och vägen tar slut! Hmm, vi hann inte så långt och det var bara att vända. Sen framme vid bron så genar vi över järnvägen (ja ja, vi kollade ordentligt) och sedan kommer vi fram till en ny grusväg och den följer vi. Fortfarande så stannar vi och får i de värsta backarna men allteftersom så börjar vi att springa även i dem då det känns bättre och bättre. Sen springer vi återigen lite fel då vi nästan kommer ut på Studsviksvägen igen och vänder om. Därifrån så joggar vi på och börjar bara gå i en brant nedförsbacke och vi funderar på om vi skall vända hemåt men beslutar oss för att fortsätt och börjar därifrån att springa oavbrutet och rätt som det var så kommer vi ut på rakan som går mellan rondellen och Västerljung. Där vänder vi mot rondellen och springer hemåt. Helt utan att stanna och det känns fantastiskt lätt och jag har bara lite problem med att vägen lutar lite, jag får lätt lite problem i fotlederna. Men i övrigt känns det helt okey och det är väl i någon backe jag vill börja gå men Ullis tuffar på så det är bara att bita ihop. Men efter den perioden så är det jag som får massor av energi, det brukar bli så när man närmar sig slutet. Så jag får hålla igen på stegen och det känns riktigt bra. Dock så inser jag att det var nog det sista i energiväg och benen hade nog inte orkat så mycket mer för när det kommer den minsta lilla backe så vill jag bara dö! :-0 Shit! Men ett riktigt skönt pass och det blev totalt 1 timme och 17 minuter med kontinuerliga 40 minuters jogg/löpning på slutet! Skönt!

Efter det så var det match mot Mariefred och det är värt en egen historia men jag är lite lat och länkar till mitt matchreferat: http://www.laget.se/public_lag/public_po...rat&item=1603862 Vet inte varför det inte fungerar men kapa bort det sista som kommer upp efter ...382

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards