Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Niclas Bernhardsson - 20 juni 2010 19:19

Så var det dags för fotboll igen och nu var det Sommar-Cupen, i Trosa. Felix var uttagen och jag och Ullis hängde förstås med. Tim föredrog att sova ut och det var nog skönt för honom. Så vi kommer ned till Trosa några minuter i utsatt tid och allting verkar lugnt förutom att sekretariatet gärna vill att jag skall döma 1 eller 2 matcher och det kan jag förstås göra om de vill.

Men solen! Shit! Så här i efterhand så har jag typ fått "solrynkor" så det ser ut som morrhårr i hela ansiktet. Hmm, man borde kanske smörjt in sig eller iaf använt keps.

Men väl därborta så drar matcherna igång och Felix är lite småseg i inledningen och det märks att de, typ Linus och Felix, inte var riktigt vana vid nya tränare. Själv så stod jag vid sidan av och försökte hålla tyst. Men ibland är det lite svårt när man ser fina ytor eller dåligt understöd. Men jag tyckte jag skötte mig bra, dvs var tyst.

Sen så kommer det att jag skall in och döma och samtidigt så har de kallat in en ganska ung tjej som inte vill och nog inte ens får döma en 9-manna själv så hon kunde ju vara med mig och döma. Matchen drar igång och vi stävjar fult spel direkt så det blir liksom aldrig några fula grejor. Men jag fick dra upp det gula kortet och blåste även straff så jag kan inte kallas för feg iaf.

Min domarkollega våga inte riktigt döma för offside så jag fick springa ganska mycket för att ha kolla själv men det blev ett bra pass. Apropå pass så var det faktiskt den andra träningen idag eftersom Ullis och jag drog iväg till elljusspåret och sprang 3 varv. Och det gick hela tiden bättre och bättre och under sista varvet så gick jag inte en meter. Kändes mycket bra! Lite tungt förstås i uppförsbackarna.

Felix lag kom till finalen men där tappade de luften då många gått och blivit trötta och de fick stryk. Men de hade mött laget som vann innan och då vunnit ganska klart. Felix fick iaf näta men han var nog inte på supertopp idag men hade många fina passningar.

Av Niclas Bernhardsson - 20 juni 2010 19:16

Så var det dags för Millan att ha lite kalas och inte kunde man hålla sig ifrån godsakerna fastän jag sagt att jag skall hålla igen. Men gott var det och inte heller så mycket.Svärfar bjussade på en öl och jag tog faktiskt en. Riktigt gott.

Av Niclas Bernhardsson - 20 juni 2010 18:58

Mera fotboll och idag var det dags för Tom att kliva in i handlingarna då han var utlånad till Trosa Blå. Det blev en hel del bänknötande för Tim men när han byts in så skapar han direkt en farlighet och han borde ha dragit till på det läget istället för att passa men det är lätt att vara efterkok. Sen kommer en lite speciellt situation där Tim skapar en yta för sig själv alternativt försöker dra isär motståndarna för att öppna upp för den andre anfallaren men då skriker ngn att Tim "måste röra sig". Jag tappade hakan för snyggare rörelsemönster än det Tim gjorde då har jag inte sett.

Men det är överspelat nu men jag fick förstås, i efterhand, tala om för Tim att han gjorde helt rätt där. Sen var det halvlek och full fart tillbaka till Vagnhärad då våra grabbar i laget visst skulle vara bollkallar och vi lämnar av Felix och åker tillbaka till Trosa då vi får se Tim spela men han var inte helt nöjd efter matchen men jag tyckte att han gjorde en helt okey insats.Hursomhelst så slutar matchen och Trosa - blå

Men i Vagnhärad hade visst regnet vräkt ned och våra stackars grabbar, i laget, var genomblöta. Stackarna. En kille stod bara i en blöt T-shirt så honom skickade jag hem och hoppade själv in iställetsom bollkalle. Och där låg Vagnhärad under och domaren hade lagt till några minuter och tror Ni inte att Vagnhärad lyckas kvittera i sista sekunderna. Rätt kul men det uppskattades inte av motståndarnas publik.

Ingen träning för varken Ullis eller mig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards