Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Niclas Bernhardsson - 5 oktober 2011 11:51

Så var det träning igen men med Borrelian och penicillinet i kroppen så antog jag coachar-rollen lite mer idag. Fast jag tycker det är vansinnigt kul att bara vara på plats så jag grät inte direkt blod direkt.

Väl på plats så hälsar en ny bekantskap på mig och det var P-F, som Kenneth hade blivit så impad över sist. Men P-F hade direkt ändrat Kenneths uppgifter om 400-ingar på 1.20 till närmare 1.30 Och sen hälsade jag på ytterligare en ny kille och det var en storväxt triathlet som jag direkt började förnärma genom att hävda att triathleterna inte är bra på att springa... Det var ju inte direkt så taktsamt av mig och förstås inte riktigt så jag menade. De tjänar ju mycket mer på att vara duktiga simmare och cyklister än att vara bra på löpning. Hursomhelst så hoppas jag inte att han tog illa upp. Jag tror vi var 7 stycken på plats och Ullis började få ont i halsen men bestämde sig ändå för att hänga på och se hur det skulle bli med den eventuella förkylningen. Och jag förstår inte vad som hände med dem 4 uppvärmningsvarven för helt plötsligt sade någon att det var sista varvet och då skrek jag igång dem att öka lite så att de blir lite varma! :-)

Löpskolningen är alltid lite roligt då det kommer nya som man får instruera lite extra men det gick jäkligt bra och man kunde nog ana att P-F hade lite krut i benen. Sen var det dags för 800-ingar och jag uppmanade att inte gå ut för hårt men när vi startade så var det som bortblåst. Ullis och jag joggade lugnt medan vi såg på hur fältet drog iväg med en jäkla fart. P-F i täten och sen var det en klunga som vägrade att dras isär! Jag förstod direkt att många gått ut för hårt men kände att de gott kunde få lära sig den hårda vägen (Muhahaha!!!) Jag ville hursomhelst inte gapa det första jag gjorde och efter ca. 200 meter så ser jag att några börjar släppa iaf men P-F fortsätter gå starkt och man var ju lite fundersam på om han skulle orka.

Jag ropade lite då och då att de skulle tänka på tekniken och höften fram mm. Sen efter ca. 10 minuter så tyckte Ullis och jag att det fick räcka och lät de andra fortsätta. Och vän av ordning kanske undrade hur det gick för P-F och han körde 6 stycken på ca. 2.55 Klart godkänt och det lutar nog åt att Kenneth hade rätt iaf! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards