Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Tung träning med Enklaresport Running Club!

Av Niclas Bernhardsson - 9 juli 2013 23:10

Ja, tisdag igen och jag fastnade lite framför datorn då jag lade in ytterligare en ny medlem i klubben och nu inser jag att jag istället blir lite sen till träningen. Hjälptränaren hade ringt under dagen och undrat om vi inte kunde köra lite längre intervaller och jag var absolut helt enig då vi nu går in i lite mer mängd och jag tyckte t.o.m att vi kunde köra ännu längre intervaller så vi kom överens om att få in lite mer mängdträning helt enkelt men jag ville även få in lite mer styrka då vi tappat det lite på slutet. Så det fick bli en härlig kompromiss.

Vi joggade tillsammans bort mot elljusspåret men vi tappade tyvärr en på vägen som fick lite problem med andningen. Han skulle bara hem lite snabbt och få i sig lite medicin men stannade visst kvar. Hoppas det gick bra iaf. Väl framme vid spåret så körde vi lite vanliga löpskolning och sedan samlades vi längst nere vid foten på slalombacken och de 2 första intervallerna körde vi rätt upp till toppen. Jag iaf i princip då den som var först upp fick signalera att man skulle vända. Kraften tog liksom slut och man andades tungt och hjärtat låg nästan utanför. Men en härlig känsla. Fast jag var lite orolig att jag åt lite för nära inpå. Det hade ju inte varit första gången direkt. På den andra intervallen så märkte jag att jag låg hyfsat nära de som kom först och jag vet inte om jag körde snabbare eller de lite långsammare. Hursomhelst så körde vi vidare på våra intervaller och nu körde vi 3 minuter i tröskelfart innan jag blåste i pipan och så körde vi 3 minuter tillbaka igen. Efter slalombacken så var det jäkligt jobbigt och många trampade nästan luft ett tag. Där bestämde vi oss för att köra 1,5 minuters vila istället. På nästa så höll jag igen lite med flit för att helt enkelt orka mig igenom passet. Sen på de två sista intervallerna så var det bara att kriga på! Jag hade god hjälp av den nya killen, Kampsports-Christian, som flåsade mig i nacken och det hjälpte - tack!

Alla var ganska medtagna efter passet och jag tror jag fick upp lite på sista intervallen! :-0 Inte så mysigt. Varför spurta när man är helt slut? Ja, bra fråga! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards