Alla inlägg den 12 december 2013

Av Niclas Bernhardsson - 12 december 2013 22:30

Torsdag och löpning på schemat men både Ullis och jag hade börjat bli förkylda och på söndag så väntar "Trosapromenaden"! Så planen var helt enkelt att jogga lite för att se vart förkylningen tog vägen. Förr i tiden så kunde jag ganska enkelt känna av vilken typ av förkylning det var och vilken man sas kunde springa bort. Men nu är det värre och känslan i halsen var inte alls bra på någon av oss. Bara Flaken dök uppe och vi förklarade läget för honom och vi joggade tillsammans bort till löpskolning och sen var planen för honom typ 8-10 km progressiv löpning och vi sprang därför ett varv med honom innan han ökade. Sen tog vi ett varv till som var 1,3

 km. Det blev ca. 6 km totalt för mig och Ullis. Nu är det bara att vänta och se! 

Av Niclas Bernhardsson - 12 december 2013 08:00

För några dagar sedan läste jag äntligen ut Flickan med majblommorna och nu har läsandet stannat av lite och det beror helt enkelt på att det blivit mer jobb och att även träningen upprioriterats. Så det har blivit kortare och kortare stunder av läsning helt enkelt. Men hur var boken. Jo, den var faktiskt ett litet guldkorn. Kanske lite mer känsla än den förra boken och det hela hölls ihop på ett bra sätt. Fortfarande så är det lite så att böckerna hänger ihop men nu är det istället den förre huvudpersonens kollega som det handlar om mest. Louise heter hon och får för första gången själv hålla i utredningen. Tyvärr så har hon samtidigt problem på hemmafronten och det gör det extra tufft. Som vanligt så är boken lite lärande med lite små moralkakor lite här och var men absolut inget som stör. Det hela handlar om ett mordfall och ett samtidigt försvinnande av en liten flicka och i början så ser ingen sambandet. Betyg då, frågar vän av ordning, och den får en ganska klar 4:a! 

Nu har jag faktiskt gått emellan med en självbiografi av Tsunamikatastrofen och den är inte alls lika välskriven men jag kommer nog få svårt att släppa den för på något sätt så känner man sig nödgad att ändå "lyssna" på vad den människan har att säga. Man kan inte gå med skygglappar genom hela livet. Som det verkar så kommer det mesta i boken handla om själva byråkratin efter och det kanske rent krasst inte var vad jag var ute efter men har man rätten att rösta politiskt skall man nog också sätta sig in i hur katastrofer hanteras. Och förstås, rent humanitärt, hur människor mår efteråt. Jag, liksom många andra, har också närstående som är hårt drabbade av Tsunamin. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards