Direktlänk till inlägg 1 juli 2017

Semesterloppet och träff med söta faster!

Av Niclas Bernhardsson - 1 juli 2017 23:45

Ja, nu skriver jag det här inlägget typ vid halv två, på natten, men då blir det på fel sida av dygnet och dessutom så undrar faster om jag är uppe hela nätterna... Och det är jag ju, ibland! :-) Nädå, men Ullis avslutade med tjejkväll och sen när jag hämtade henne så delade vi på en flaska bubbel och tittade på Batman. Eller iaf jag och Felix. 

Men Semesterloppet var det ju. Jag har ju haft mina hälproblem men när Ullis pratade om att springa Semesterloppet och samtidigt träffa min faster och hennes karl, så lät det ju väldigt lockande. Och ja! Absolut! Och som ni kanske läst var jag ju inte helnöjd igår och när jag vaknade upp så kändes det som om att jag blivit överkörd av tåget! Förutom öm hälsena så hade jag rejäl träningsvärk lite här och där. Så oavsett hur det gick att springa så tog jag ut mig väldigt mycket igår. Men vi satte oss varsin stund i massagestolen och tog lite frukost. Sen packade vi väskorna och drog iväg. Väl framme i Mariefred, så parkerade vi bilen hos Faster E-M och tog en kaffe med henne. Snart nog kom även hennes sambo, och f.d snabblöpare Thorsan, hem. Han har bl.a sprungit LL på lite under två timmar och det första LL, någonsin, gick nog på minuten över två timmar. Coolt! Han förstod inte alls de som senare menade att det är så mycket lättare nuförtiden. "Asch, det var jättefina stigar då också", typ. Det handlar mera om input och output. Snacka inte, visa istället. Det gillar jag. 

Hursomhelst så blev det lite kaffe och sen traskade Ullis och jag ned och hämtade ut nr.lapparna och jag försökte få igång kroppen. Men det var tveksamt om det skulle bli någon vidare löpning. Hälen ömmade rejält och jag hade finfin träningsvärk i främre låren. Aj då! Så var det start och Ullis var taggad. Så taggad så jag tappade väldigt fort henne och jag fick själv stanna till redan efter typ 150 meter då det gjorde för ont. Snabbt beslut och jag besämde mig för att gå resten. Det är ju bara fem kilometer och man kan ju vinna priser. Rätt snabbt är alla förbi mig förutom typ tre stycken. Rätt som det är så börjar jag gå ikapp två utländska joggare och jag utbrister "Good running!" De skrattar och säger något tillbaka. Jag säger att jag har lite ont i hälen då jag sprang igår och sen är det typ bara "bye bye!". Men jag tappar de snart igen, då det går nedför men en tant har jag ganska nära och när det är som brantast nedför så joggar jag typ 30 meter och börjar gå igen. Tävlingsdjävulen verkar inte helt försvunnen. Sist vill jag visst inte komma. Och jag håller henne hela tiden mellan fem och tio meter bakom mig och det går runt åtta minuter per kilometer. Så ingen racergång men ändå. Trots det känns det ändå lite ansträngande. Vid fyra kilometer så passerar jag centrum och ser Ullis och hon hejar. Jag ropar att hon skall hänga med och jogga ned. Och absolut. Det är hon med på. Men nu börjar förstås folket att ropa på henne också och hon visar nästan upp medaljen så att de skall se. Snart i mål och jag vill jogga några meter för att inte komma sist och det känns ju lite taskigt mot den stackars damen men men. Väl i mål så pratar vi med duktige Jocke Ohlsson och tar hans nummerlapp, då han snart skall åka hem. Skulle han vinna något senare vid prisutdelningen så skulle jag ta hand om det. Vi pratar iaf ett tag och sen går vi tillbaka till faster och farbror och duschar av oss och hinner även ta en kopp kaffe till. Trevligt! 

Väl tillbaka vid pristutdelningen så visar det sig att det blir jag som blir dragen som vinnare och får gå upp på scenen och hämta en fin ryggsäck, från en fin affär. Tror det var en seglarryggsäck och märket var Pelle P. Kul! Sen blir det inget mer och vi beger oss sen tillbaka till faster och säger snart adjö. Trevligt besök och för mig blev den stora behållningen att träffa dem. Det var alltför länge sedan. Och rätt kul att hennes "nickname" på mig blivit så känt på skolan. Vad det är? Nähä, det får ni inte veta. Det vet bara halva skolan nu! ;-)


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards