Direktlänk till inlägg 30 juli 2017

Målning och cykling

Av Niclas Bernhardsson - 30 juli 2017 23:17

Söndag och idag skulle vi ut på ett lite längre cykelpass men jag målade ju huset också. Det borde jag var lite försiktig med så här nära de viktiga loppen, det märks i vaderna om inte annat. Fast nu är det värsta gjort och jag var nära att hyra en skylift. Längst upp, vid taknocken, så är det typ 7-8 meter ned till garageuppfarten, och med stegen fullt utfälld så får man stå på tårna för att nå och varje vindpust kändes som om döden kallade på mig! :-0 Riktigt jobbigt mentalt ibland och jag fick ta en mini-hink, med färg, för att kunna få klart på de svåraste partierna. Sen gick timmarna och vi skulle ju ut och cykla. Och när skulle vi hinna äta? Det var frågan. Asch, jag pumpade upp cyklarna och Ullis fixade lite energi. Idag ville hon testa sin racer, det var länge sedan hon cyklade på den. Skulle det gå för sakta så kunde ju jag bara vända tillbaka då och då. Och så blev det. En tempocykel går helt klart snabbare och jag tog det som intervallpass idag. Vi tog kustvägen ut, mot Nyköping, men jag blev så jäkla less på det dåliga underlaget och eftersom tiden gått så snackade jag med Ullis om vi inte skulle ta kortare, än vad ursprungsplanen var, och istället ta in mot Tystberga och hemåt. Och det var hon med på. Efter att bara åkte tillbaka en liten bit så var vi inne på vägen mot Tystberga och vilken fröjd! Underbart väglag och nu med vinden i ryggen! Ganska omgående så hade man typ 40 km/h och livet lekte. Även Ullis tyckte att det kändes som det blev mycket roligare! :-) Upp mot kyrkan så trycker jag på ordentligt och ligger i strax över 45 km/h, det är bara överjävligt kul det här! Sen är det klart att det kommer kännas helt annorlunda i Kalmar då man skall cykla 18 mil. Men jag brukar trösta mig med att det är jäkligt lättcyklat där. Bara blåsten som kan ställa till det. Och det har det ju gjort i år. Så många gånger som det blåst så jag har blivit orolig för hur det kommer att bli på Öland. Fast vi var ju där och tränade och det gick ju rätt bra. Nåja, det får gå som det går och bli som det blir. Eller vad nu någon sade. Väl hemma igen så ser jag att det blev 54,55 km och det får gå under fartlek idag. Helst skulle jag behövt ett lite längre cykelpass men jag tror att helheten, i min träning, har varit bra och jag känner mig rätt nöjd. Det blir en hel del cykel i veckan också och sen kanske jag drar ned lite till Mora. Fast det tar jag mest som en social grej i år. Givetis kommer jag köra hårt men jag toppar mig inte in absurdum. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards