Direktlänk till inlägg 19 april 2019

En härlig tradition - Sillen Runt och sen löpning även för mig!

Av Niclas Bernhardsson - 19 april 2019 21:45

Piiip, piiip! Klockan ringer och det är bara att slå upp ögonen. Idag är det Sillen Runt och det är något som Ullis och jag startade för rätt många år sedan. Det började med att vi bara gav oss ut på ett långpass men hade ingen egentlig plan. Och när vi närmade oss Sillen så fick vi för oss att kanske prova på att springa Runt. Vi tog in mot Ullaberg och sen chansade vi lite och vi hade tur och kom sen ut på riksväg 224. Där fortsatte vi mot Gnesta och fortsatt mot Stopp - Hemköp, där vi köpte oss lite att äta. Där och då började det väl och vi kom såklart runt och sen sprang vi återigen 2015, det är jag säker på. Sen blev det ett event av det och vi körde det även 2016 och 2017 men gjorde ett uppehåll förra året. Men nu var det alltså dags igen och vi fick stressa lite men snart var vi på plats. Den här gången skulle vi starta från Safiren och där var det förstås lättare att parkera. När vi kommer dit så är det nog tio personer där och vi väntade in några till. Snart startar gänget och jag har planerat att snabbt hinna hem och träna och sen åka bort med lite fika på vägen. Men då måste jag hinna in på affären också. Jag inser att det kommer att bli stressigt och när jag väl sitter på cykeln så är det bara att inse att jag inte kommer att hinna köra det planerade passet utan det får jag ta senare och nu blir det istället enbart lite distans. Jag kör lite drygt 20 kilometer och det tar fyrtio minuter. Rätt lugnt och jag snittade på 141 slag/minuten. Sen funderade jag på att skippa duschen då jag låg efter i schemat men det kunde jag inte med så jag rusade in i duschen och sen var det jobbigt. En mamma, till en som sprang, skulle också möta upp och jag hade lurat in henne att hon kunde åka runt 10.25 Och nu var klockan närmare 10.40 och jag fick vara lite fräck och avstyra ett samtal med några bekanta på affären. Sen fort iväg och det gick nog lite fort där på vägarna. Sen åker jag förbi gänget och de är redan nästan framme i Gnesta. Jag dukar upp en massa gott och snart är de där. De uppskattar det verkligen och det är kul. Men när det gått ett tag får jag skynda på dem lite. Rainy kände sig sliten och åkte med mig sen. Och några andra var också lite slitna så de ville gärna att jag skulle finnas i närheten. Så vi åker sen ikapp dem och kollar av läget. Sen bestämmer vi oss för att möta upp dem vid Vårdinge skola. Där blev det ett till kort stopp och sen åkte vi efter och peppade innan jag och Rainy och åkte hem och tog en kaffe. För då var det ganska kort kvar och alla verkade starka. Riktigt grymt gjort av alla och Ullis var riktigt nöjd! Mot kvällen så ville jag testa att springa och Ullis hängde med bort mot Safiren Sports Club, i Trosa. Och så var det alltså dags. Första löpningen sen operationen. Jag sprang Nyårsjoggen innan och innan dess var det i september jag sprang. Så det här skulle bli spännande. Och med nya mjuka Hoka one one - Clifton, så var det med spänd förväntan. Ullis fick filma premiärstegen och det gick bättre än väntat. Jag hade bestämt mig för att sluta springa om smärtan gick över 5-6, på en tiogradig skala. Men det var lugnt. Jag började i åtta kilometer i timmen och det som kändes var istället i ryggen. Man glömmer bort att det är mycket som samspelar, då man springer. Jag ökade hela tiden och på slutet var jag t.o.m över 10 km/h. Jag stannade vid prick tre kilometer och det var klart över förväntan. Sen hämtade jag Ullis och hon fick filma i några sekunder i den fart jag slutade med. Bra och härliga stunder skall man föreviga! :-) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards