Direktlänk till inlägg 2 juli 2019

Lätt träning och nya medlemmar till löparklubben

Av Niclas Bernhardsson - 2 juli 2019 22:00

Tisdag och både Ullis och Felix jobbade och Tim är i Prag. Så jag gick upp och tog ett par koppar kaffe och var helt själv. Lite ovant efter nästan 30 år. Och det där med att klippa buskarna regnade bort. Varje gång jag tittade ut så antingen regnade det eller var jätteblött. Jag passade på att maila lite och försökte hitta de saknade åren bland min TSL-historik. Dvs Trosa Stadsloppsresultat. Bland alla gamla fina arkivresultat, hos TSL, så saknas det några år och jag mailade det företag som hade hand om tidtagningen under de åren. Men ännu inget svar. Dock var det en kompis som letade på nätet och verkar ha hittat alla utom ett år. Som jag kanske inte ens sprang. Så nu är jag uppe i 19 målgångar iaf. Kan alltså bli en till om jag nu sprang 2012. Jag gissade själv på 18-20 stycken innan jag började leta och det var bara en enkel snabb uppskattning. Men jag hade visst hyfsat koll då. Dock sjukt spretiga resultat med både toppar och dalar. Hursomhelst så är det fortsatt fokus på träning men nog sjutton kände jag av halsen igen. Och även Ullis har känt av det så något är det. Men det gick liksom lite fram och tillbaka och jag tvekade lite angående träningen. Sen kunde jag inte hålla mig utan tänkte bara köra lugnt i 30 minuter. Det skulle bli perfekt innan butikstiden började. Jag hoppade upp på cykeln och fick förstås börja med att sätta på kedjan som hoppade på förra passet. Cykeln fortsatte att växla dåligt då det kanske var synd att jag inte tog hem en ny kedja även till träningscykeln. Hmm... Jag började lugnt och låg klart i Zon 2 innan jag ökade lite på slutet och var säkert inne lite i Zon 3, på slutet. Jag stannar vid 28,5 km och har då kommit 15,2 km. Det fick duga och nu hör jag att Felix kommit hem. Sen funderar vi lite över maten och det slutade med att Felix och Ullis käkade något gott, fast med vitlök i och jag nöjde mig med gröt och mackor. Jag tål inte vitlök och blir alltid sjuk av det. Det verkar rätt ovanligt men desto jobbigare då det nästan alltid är vitlök i maten på restauranter och förstås i färdigmat och i pastan på salladsbarer. 

Nåja, det fungerar nog med gröt också och snart var vi på väg ned till klubbträningen. Men jag velade i hur jag skulle göra. Jogga eller köra på. Men då och då gjorde sig halsen sig påmind och jag bestämde mig nog för att bara jogga och eftersom vi även fick en ny kille som skulle prova på så var valet enklare. Jag började springa med honom och sen fortsatte det visst så. Efter ett tag så joggade jag runt och coachade bara. Givetvis efter ordentlig löpskolning också. Det var ett relativt stort gäng igen och trots att innebandykillarna inte var med så var vi iaf elva stycken. Hmm, det kändes mer först men jag var nog extra taggad idag. Vet inte varför men kanske för att jag gick in i Coach-rollen lite mer. De som var där var den nye killen Katten Jansson, Ullis aka Piff, Flaken, Yoga-Carina, Tokan, Rainy, Putte,  och sen de relativt nya L-Aura och Nadjis. Och kul att Tanjis skall börja springa med oss igen. Sen stod en kille vid sidan om och tittade och jag förstod först inte vem det var men senare på kvällen så fick jag ett mail om att han och hans sambo ville vara med. Härligt! Det var Åströmmen och Öbyn! Härligt! Kul att klubben växer så det knakar nu och Lindkvistaren kikade förbi en snabbis också. Det vore ju kul att få tillbaka några gamla också. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards