Direktlänk till inlägg 3 juli 2019

Skön löparboost på Lidingö men dråpligt fall

Av Niclas Bernhardsson - 3 juli 2019 21:00

Onsdag och jag väntade in kundbesök men Ullis och jag skulle samtidigt till Ullis sjukgymnast och tänkte passa på att springa lite på Lidingöspåret. Så risken fanns att vi skulle komma iväg lite sent men jag hade knappt fått i mig lunchen förrän det ringer på dörren och det var han som var rätt tidigt. Men det var ju bra, tänkte jag. Han köpte lite skydd och hade lite frågor om nya skates och om det eventuellt gick att laga hans gamla. Och rätt som det var så var både Felix och Ullis hemma. När jag var klar med kunden så lämnar jag över till Felix, om det skulle vara något, och Ullis och jag drog upp mot stan och hade våra löparkläder med. Väl uppe på Lidingö så letar vi upp ett ställe att springa på och visst sjutton kommer vi återigen på Lidingöspåret och jag känner helt klart igen mig. Nu var det ju ett tag sedan jag sprang men ändå. Det var dock inget bra ställe att parkerar på så vi åkte vidare mot Bosön, där Ullis sjukgymnast är. Vi parkerar och går in och kollar vart stället är och passar på att ta oss en kopp kaffe och en frukt. Sen är det bara att byta om för en liten runda men nu har tiden tickat på och vi känner att vi inte riktigt hittar och vill springa på ngt bra ställe. Så vi får ibland vända tillbaka och hitta ett nytt spår. Sen smäller det till och Ullis ser inte riktigt en rot och gör en vådlig luftfärd och både hon och jag är rädda men det går liksom inte att göra något. Hennes hand får ta emot nästan allt och den såg inte så rolig ut med mycket uppfläkt hud och jord lite överallt i såret. Men ben och knän, samt höft, verkar ha klarat sig hyfsat och jag försöker peppa men det gör förstås ont. Men hon är snart igång och väl tillbaka så är det dags för operation rengöring av sår. Sen lite alsolsprit på det också. Pust! :-) Men bra rehabövningar och jag fotade och filmade som bara den för att dokumentera allt. Det var mycket så det var lika bra att ligga i. Vi passade förresten på att köpa lite fina jackor från Bosön som de hade till försäljning. Riktigt snygga och man kände sig lite proffsig. Alltid retar det någont, som jag brukar säga. :-)

Sen behöver vi få i oss lite mat och Ullis har hört på en podd att det skall finnas en fin pizzeria på ön och vi hittar den. Men fina priser också och det är frågan om de ens släpper in oss med löpartights. Tänkte iaf vi men det var förstås lugnt men vi valde att sitta ute. Två pizzor och två glasflaskor läsk och det gick på över 500 kronor. Det var nog de dyraste pizzorna jag ätit men jag började med att bråka lite grand. Iaf lite försiktigt för min pizza dröp av vitlök och det tål jag inte. Jag blir alltid förkyld så jag kallar till mig kyparen och beklagar så mycket att jag inte kan äta den och chefen tillkallas och det går på ett ögonblick och jag kommer få en ny och kan ta med den andra hem. Men men.. började jag. Jag kan ju inte äta den. Men den kan någon annan ta, säger han. Och så skall vi få kaffe på maten och det var fin espresso. Så det var verkligen fin service. Dock var det inte riktigt min smak men den lite brända smaken skulle nog funka ihop med vitlök. Så det kan jag köpa. Men helt okey. Sen hem och klockan hade nu tickat på och eftersom Sverige skulle möta Nederländerna (Holland) så var det frågan om jag skulle orka träna efter det. Man var lite trött redan innan. Och matchen då? Det var rätt bra spel av Sverige inledningsvis men domaren hade orangea ögon och blåste för allt och alltid emot Sverige. Och Sveriges taktik med att ha mycket folk inne i straffområdet, vid hörnorna, var ju dödsdömt då domaren blåste. För vad är det ingen som vet så där kastade vi bort bra målchanser och det på hörnor som vi äntligen fick. Oftaste så blev det inspark, av någon outgrundlig anledning. Nä, det är tufft nog att spela semifinal i VM utan att ha en domare som inte ens bemötar sig med att kolla på VAR. En rätt så tveksam brytning av en holländsk back som liksom kapar den svenske spelaren mer än hon träffar bollen och så likadant i andra och kanske på övertid. Nä, den domaren har nog gjort sitt, på den här nivån, och det var synd att hon fick döma den här matchen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards